رسایی در لاهیجان:

عده ای از یادآوری ۹دی عصبانی اند/ بسیاری از مشکلات کشور به دلیل قبله آمال دانستن آمریکاست

نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات کشور به دلیل نه گفتن به آمریکا نیست بلکه به دلیل دل بستن و قبله آمال دانستن اوست، افزود: مشکلات حال حاضر کشور نتیجه اعتماد به کدخدا است.

عده ای از یادآوری ۹دی عصبانی اند/ بسیاری از مشکلات کشور به دلیل قبله آمال دانستن آمریکاست

به گزارش خبرنگار ۸دی، حجت الاسلام حمید رسایی دیشب در مراسم گرامیداشت ۹دی در بقعه متبرکه آقاسید محمد یمنی لاهیجان با بیان اینکه مردم گیلان ۹ سال پیش یک روز زودتر از اتفاقات۸۸ اعلام برائت کردند، گفت: از یک طرف اعلام وفاداری، همراهی، مودت، دوستی، پذیرش و تجدید بیعت با ولایت، رهبری و آرمان های انقلاب که این خود یک سرمایه بود و از طرف دیگر از مسائل آن به ویژه روز اتفاقات روزعاشورا، ادعا ها و تعرض به ساحت مقدس اهل بیت اعلام برائت کردند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب فرموند “این روز را زنده نگه دارید و این روز یوم الله است” افزود: بعد از گذشت ۹ سال خیلی ها دوست دارند این اتفاقات را فراموش کنید. همین الان که اینجا نشسته ایم عده ای از برگزاری این مراسم و زنده کردن این روز عصبانی و ناراحتند و حتی تلاش می کنند این مراسمات برگزار نشود یا بعد ازین برگزار نشود و نام ۹ دی در تاریخ نماند. ولی من می گویم وقتی نائب امام زمان می گوید این روز یوم ا… است روزی قدرت الهی به نمایش در آمد این روز زنده میماند.

وی با انتقاد از عدم حضور مسئولین دولتی در مراسم های ۹دی در مناطق مختلف کشور گفت: اتفاقی که سال ۸۸ افتاد دفاع از جمهوریت بود اتفاقا کسانی که خیلی ادعا می کنند ما طرفدار جمهوریت، دموکراسی و رای مردم هستیم خودشان زیر میز زدند، باعث اغتشاش شدند و ادعای تغلب کردند و همان ها الان از یاداوری ۹ دی عصبانی و ناراحتند.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه عده ای گفتند چون اسم ما از صندوق در نیامدیم پس تغلب شده است، افزود: این عده افراد قبلی هم متهم به تغلب می کردند.در زمان انتخاب هاشمی و خاتمی برای رئیس جهوری و کروبی برای مجلس هم همین هارو می گفتند ولی چرا مردم در سال ۸۸ حساس شدند؟ قبلا هم اینها را شنیده بوند چرا آن موقع به خیابان ها نریختند؟ چون عده ای از مردم باور کردند که تغلب شده است. چرا قبلا باور نکرده بودند؟ چون سال های قبل این دورغ را کسی از درون کشور تکرار نمی کرد ولی سال ۸۸ کسی بود که می گفت من نخست وزیر امام بودم یا کسی می گفت که رئیس محمع تشخص مصلحت نظام بود همچنین کسی گفت تغلب شده که قبلا رئیس مجلس بوده.

رسایی ادامه داد: اینها را باید بگوییم تا جریان فتنه ۸۸ دوباره تکرار نشود که متاسفانه زمانی فراموش شد واین فضیه به شکلی دیگر تکرار شد. سال۹۲ در دو قطبی سازی جامعه در مورد تحریم ها که ای مردم اگر به طیف مقابل رای دهید تحریم ها زیاد می شود، ما میخواهیم هم ساتریفیوژ بچرخد هم چرخ زندگی مردم ولی آنها می خواهند فقط ساتریفیوژ بچرخد. در سال ۹۶ که نمیتوانستند شعار برداشتن تحریم ها را بدهند چون تحریم ها بیشتر شده بودند، گفتند اگر به طیف مقابل رای دهید جنگ می شود ولی اگر به ما رای بدهید جلوی جنگ را میگیریم و متاسفانه در این دوقطبی سازی باز هم عده ای فریب خوردند. قبلا می گفتند رای تو کو؟ الان میگویند پول تو کو؟ نشان دادند جهوری اسلامی با حمایت از کشورهای دیگر پول مردم را بر باد می دهد و در این میان بی بی سی فیلمی تهیه کرد و معارفعان حرم و حریم را مدافعان اسد نامید.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات کشور به دلیل نه گفتن به آمریکا نیست بلکه به دلیل دل بستن و قبله آمال دانستن اوست، افزود: مشکلات حال حاضر کشور نتیجه اعتماد به کدخدا است. هر ملتی و حاکیمیت نسبت به نظام سلطه فشار را بپذیرد و تسلیم شود، نظام سلطه فشار را بیشتر خواهد کرد چون می بیند نتیجه داده است.

رسایی با بیان اینکه تمام دنیا می داند کشور پاکستان بمب اتم و کلاهک هسته ای دارد، گفت: این کشور معاهده NPT را امضا نکرده و تحریم نیست چون نظام سلطه را قبول کرده است. معلوم می شود این ها بهانه و دروغ است.

وی گفت: فتنه آینده این است که عده ای خواهند گفت ما نمی توانیم، نمیشود و باید کوتاه بیاییم. الان در حال آماده کردن مقدمات هستند که گفته می شود اگر FATF را نپذیریم ۲۰% گرانی خواهد شد. چگونه از این فتنه عبور خواهیم کرد؟ وقتی آگاه باشیم که همان کسی که می گفت با برجام همه چیز را حل می کنم و اوضاع را بدتر کرده، دوباره می گوید با FATF همه چیز را حل می کنم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه FATF ،  ۴۱توصیه دارد، که ۳۷ مورد آن را آقای روحانی بدون اجازه مجلس و رهبری عمل کرده است، ادامه داد: فقط ۴ توصیه آن باقی مانده بود که نیاز به مصوبه مجلس داشت وگرنه آنها را عمل بدون اطلاع عمل می کرد. در این جا بود که آقای لاریجانی رییس مجلس هرکاری می توانست انجام داد تا این ۴ تا هم مثل برجام ۲۰ دقیقه ای تصویب شود ولی رهبری اجازه نداد و شورای نگهبان هم مخالفت کرد.

خبرنگار مهدی امین محمدی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه