تقلای رژیم صهیونیستی برای تفرقه‌افکنی بین ایران و مولداوی

رئیس رژیم صهیونیستی در دیدار با رئیس‌جمهور مولداوی، ضمن تکرار ادعاهای بی پایه و اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، از او خواست تا پیامی را به تهران منتقل کند.

تقلای رژیم صهیونیستی برای تفرقه‌افکنی بین ایران و مولداوی

به گزارش هشت دی،در ادامه تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تفرقه‌افکنی بین جمهوری اسلامی ایران و متحدان بین‌المللی آن، تل‌آویو این‌بار مولداوی را هدف نفرت‌پراکنی خود قرار داد.

«رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی در دیدار با «ایگور دادان» رئیس‌جمهور مولداوی مدعی شد که ایران نه تنها برای غرب آسیا و تمام جهان، بلکه برای مولداوی نیز خطرناک است.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» وی با ادعای اینکه ایران با نفوذ روزافزون خود در منطقه، خطر بالقوه‌ای برای اسرائیل به حساب می‌آید، گفت: «نباید اجازه دهیم ایران به بی‌ثبات کردن منطقه ادامه دهد».

رئیس رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به حمایت‌های ایران از جنبش‌های مقاومت در منطقه مانند حزب‌الله و حماس و همچنین مطرح کردن خطوط قرمز اسرائیل، مدعی شد: «نباید اجازه دهیم ایران به حمایت از حزب‌الله، که ۱۲۰ هزار راکت آماده را به سمت ما نشانه رفته و موجودیتمان را با خطر مواجه ساخته، ادامه دهد».

ریولین با بیان اینکه ایران از تریبونی استفاده می‌کند تا نابودی اسرائیل را خواستار شود، ادعا کرد: «آنها می‌خواهند تمام سرزمین‌ها بین ایران تا مدیترانه را تحت کنترل خود درآورند».

وی با آگاهی از روابط محکم مولداوی با ایران، از دادان خواست که این پیام را به تهران منتقل کند: «ایرانی‌ها باید درک کنند که ما هیچوقت به آنها اجازه نمی‌دهیم نزدیک مرزهایمان شوند. بسیار مهم است که اجازه ندهیم ایران منطقه را بی ثبات کند».

سفر ایگور دادان به فلسطین اشغالی، اولین سفر شخصی وی و همچنین اولین سفر مقام ریاست جمهوری مولداوی به این منطقه در ۱۴ سال اخیر است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه