در گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان؛

ایران در سیاست خارجی پاکستان جایگاهی بالا دارد

وزیر خارجه پاکستان در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان با آرزوی برگزاری موفق انتخابات هفته آینده مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در ایران، گفت: جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی پاکستان فراتر از تحولات داخلی این کشور است.

ایران در سیاست خارجی پاکستان جایگاهی بالا دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جلیل عباس جیلانی وزیر خارجه پاکستان به‌صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند.

امیرعبداللهیان با توجه به برگزاری انتخابات سراسری پاکستان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری موفق این انتخابات اظهار امیدواری کرد تا هر چه زودتر با تشکیل پارلمان، نخست‌وزیر و کابینه جدید پاکستان معرفی و کار رسمی خود را شروع کنند.

وزیر خارجه کشورمان با طرح موضوعات توافق شده در سفر اخیرشان به اسلام‌آباد، بر اهمیت ارتباط بین دستگاه‌های مسئول در هر دو کشور برای پیگیری و اجرای توافقات به‌عمل‌آمده تأکید نمود.

جلیل عباس جیلانی وزیر خارجه پاکستان نیز با آرزوی برگزاری موفق انتخابات هفته آینده مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در ایران، ضمن تشریح مراحل و چگونگی تشکیل دولت و معرفی نخست‌وزیر در پاکستان، جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی پاکستان را جایگاهی بالا و فراتر از تحولات داخلی این کشور دانست و گفت: همه در پاکستان منتظر سفر رئیس‌جمهور اسلامی ایران به این کشور هستند.

طرفین همچنین آخرین تحولات غزه را مورد بررسی قرار دادند. وزیر خارجه پاکستان از پیشنهاد ایران در برگزاری نشست فوق‌العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی با هدف خاتمه نسل‌کشی در غزه و کرانه استقبال کرد.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه