وزیر امور خارجه کشورمان در نشست مجمع جهانی پناهندگان:

توقف جنایات در غزه وظیفه فوری جامعه بین‌المللی است

وزیر امور خارجه گفت: اقدام مؤثر برای توقف فوری حملات رژیم اسرائیل علیه غزه و توقف جنایات این رژیم در کرانه غربی و ارسال کمک‌های انسانی وظیفه فوری جامعه بین‌المللی، سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل است.

توقف جنایات در غزه وظیفه فوری جامعه بین‌المللی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» حسین امیرعبداللهیان امروز در صدر هیئتی عالی‌رتبه برای حضور در نشست مجمع جهانی پناهندگان و انجام دیدارهای دوجانبه در حاشیه این اجلاس وارد ژنو سوییس شد.

وی در بدو ورود به مقر اروپایی سازمان ملل متحد در ژنو، در نشست عالی‌رتبه وزرایی با موضوع «وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، اعلامیه جهانی حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین‌المللی» با حضور تعدادی از وزرای خارجه کشورهای مختلف از جمله برخی کشورهای عربی و اسلامی و دیپلمات‌های ارشد شرکت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست طی سخنرانی خود به بیان دیدگاه‌های کشورمان در خصوص وضعیت بحران فلسطین و شرایط نگران‌کننده انسانی غزه و کرانه غربی در نتیجه تداوم حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی پرداخت. وی اقدامات دوماهه اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را بدون تردید از مصادیق بارز جنایت جنگی و نسل‌کُشی دانست.

امیرعبداللهیان اقدام مؤثر برای توقف فوری حملات رژیم اسرائیل علیه غزه و توقف جنایات این رژیم در کرانه غربی و ارسال کمک‌های انسانی را وظیفه فوری جامعه بین‌المللی، سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل دانست و از رفتار غیرانسانی رژیم اسرائیل نسبت به شهروندان اسیر فلسطینی در نوار غزه به‌عنوان نمونه و نشانه‌ای از ماهیت داعشی رژیم اسرائیل یاد کرد.

وی تأکید کرد: عدم اقدام فوری برای توقف حملات وحشیانه رژیم آپارتاید اسرائیل علیه شهروندان در غزه، منجر به گسترش دامنه جنگ فراتر از شرایط جاری در منطقه خواهد شد.

گفتنی است که وزرای خارجه و برخی دیپلمات‌های ارشد شرکت‌کننده در این نشست به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص بحران جاری فلسطین و راه‌های پایان‌دادن به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم در غزه و کرانه غربی پرداختند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه