در بیانیه‌ای مطرح شد:

نهضت جنگل حماسه‌ای بی‌بدیل از غیرت گیلانیان در مبارزه با استبداد

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با صدور بیانیه‌ای نهضت جنگل را حماسه‌ای بی‌بدیل از غیرت گیلانیان در مبارزه با استبداد و استبکار جهانی دانست.

نهضت جنگل حماسه‌ای بی‌بدیل از غیرت گیلانیان در مبارزه با استبداد

به گزارش ۸دی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با صدور بیانیه ای به مناسبت سالروز شهادت میرزا کوچک جنگلی، نهضت جنگل را حماسه‌ای بی‌بدیل از غیرت گیلانیان در مبارزه با استبداد و استبکار جهانی دانست.

در این بیانیه آمده است: یازدهم آذرماه برای گیلانیان یادآور خاطره بزرگ‌مردی نستوه و مبارزی دلیر از تبار آزادگی و ایثار است که با رشادت و از خودگذشتگی خویش، فریاد ظلم‌ستیزی مردم مسلمان ایران را به گوش استکبار جهانی و دیکتاتورها و حاکمان مستبد دست‌نشانده زمان رساند و با غیرت ملی، عزت دینی و شرافت انسانی خود هویت اسلامی ملت ایران را احیا کرد. نهضت پرشکوه جنگل، برخاسته از آموزه‌های اصیل اسلامی روحانی شهید میرزا کوچک‌خان جنگلی و با الگوبرداری از نهضت عاشورا، ندای اسلام‌خواهی، آزادی‌طلبی و برائت از یزیدیان زمان بود.

در بخش دیگری از این بیانیه می خوانیم: سردار سرافراز جنگل در طول حیات کوتاه اما پربرکت خویش جز به احیای دین مبین اسلام و اجرای احکام اسلامی نمی‌اندیشید و هیچ‌گاه تن به مذاکره خفت‌بار با دشمنان خارجی و ایادی داخلی آنان نداد و  در برابر زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها سر فرود نیاورد. عظمت نام میرزا کوچک‌خان جنگلی و شکوه نهضت جنگل تنها به فعالیت‌های انقلابی و تشکیل حکومت مستقل در گیلان خلاصه نمی‌شود بلکه بسیاری از تاریخ‌پژوهان و دانشمندان علوم سیاسی از نهضت جنگل ‌به‌عنوان سنگ بنا و مقدمه انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ به رهبری حضرت امام خمینی(ره) یاد می‌کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه