سفیر روسیه در رشت:

روسیه به دنبال گسترش فعالیت‌های اقتصادی با ایران است

سفیر روسیه در تهران با بیان اینکه روسیه از تجارت با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند گفت: این کشور به دنبال گسترش دامنه فعالیت‌های اقتصادی با ایران است.

روسیه به دنبال گسترش فعالیت‌های اقتصادی با ایران است

به گزارش ۸دی، لوان جاگاریان امروز در مراسم اعطای نشان دوستی و همکاری‌های تجاری بین ملت‌ها اظهار کرد: روسیه از تجارت با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند و به دنبال گسترش دامنه فعالیت‌های اقتصادی با ایران است.

سفیر روسیه در تهران با اشاره به اینکه رئیس اتاق بازرگانی گیلان تلاش کرده است تا پنجره جدیدی را در روابط ایران و روسیه بگشاید افزود: تمام تلاش ما بر این است که شرکت‌های ایرانی و روسی برای تبادل اطلاعات با یکدیگر تلاش مضاعفی داشته باشند هرچند که اکنون ایران تحت تحریم است اما روسیه تمام توان و حمایت خود را از شرکت‌ها خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه نمایندگی شرکت‌های روسی در ایران آمادگی حمایت و کمک به شرکت‌های ایرانی برای تبادل افکار و افزایش سطح ارتباطات اقتصادی با یکدیگر را دارند تصریح کرد: حتی در زمینه تسهیل ویزا برای فعالان اقتصادی اقداماتی در دست انجام است تا فعالان اقتصادی ایرانی بتوانند به‌راحتی با شرکت‌های روسی در ارتباط باشند.

برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی با روسیه پنجره تازه‌ای باز کردم

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه نیز در این مراسم با قدردانی از نگاه مثبت دولت روسیه برای گسترش همکاری‌های تجاری، اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های اخیر گام‌های مثبتی را برای توسعه روابط اقتصادی برداشته و برای توسعه این روابط با توجه به وضعیت فعلی جمهوری اسلامی ایران برای فعالیت‌های اقتصادی با روسیه پنجره جدیدی را بازکرده است.

هادی تیزهوش تابان با تأکید بر اینکه روسیه برای جمهوری اسلامی ایران یک کشور بسیار بااهمیت به لحاظ جغرافیایی و داشتن مرز مشترک دریایی و نیز روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی محسوب می‌شود افزود: طی سال‌های اخیر هر دو کشور گام‌های مثبتی را در بخش‌های متعددی به‌سوی یکدیگر برداشتند و این گام‌های مثبت موجب شده تا روابط اقتصادی و تجاری بهتری روزبه‌روز بین تجار و فعالان اقتصادی دو کشور ایجاد شود.

وی با اذعان به اینکه تجارت فی‌مابین جمهوری اسلامی ایران و روسیه می‌تواند فرصت طلایی را برای اقتصاد دو کشور خلق کند تصریح کرد: پتانسیل‌های موجود و ارزشمند دو کشور، آمادگی تجار و فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران ایرانی و روسی می‌تواند آینده درخشانی را در عرصه توسعه فعالیت‌های اقتصادی در ایران و روسیه ایجاد کند.

بخش خصوصی ایران محدودیتی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با روسیه ندارد

معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران نیز در این مراسم با اشاره به عدم محدودیت همکاری‌های اقتصادی با فعالان اقتصادی روسیه اظهار کرد: بخش اعظمی از نیازهای مواد غذایی و کالاهای موردنیاز روسیه در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و در این زمینه واردات نیز انجام می‌شود که این قابلیت و توانایی از سوی تولیدکنندگان ایرانی هست.

محمدرضا کرباسی با بیان اینکه علاقه‌مند به توسعه سطح همکاری‌های اقتصادی با فعالان اقتصادی روسیه هستیم افزود: روسیه یکی از کشورهای بسیار پهناور و بزرگ و دارای صنایع بزرگ است و اتاق مشترک ایران و روسیه آمادگی دارد از فعالان اقتصادی ایرانی برای تجارت در این کشور حمایت کند.

ایران توان بالایی در تأمین مواد غذایی و سایر کالاهای روسیه دارد

مشاور اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در روابط با روسیه نیز با بیان اینکه نشان عالی دولتی و همکاری تجاری که از سوی پوتین به تیزهوش تابان اعطاشده است می‌تواند با ایجاد روابط و همکاری بیشتر دو کشور، امریکا را از تحریم‌های زورگویانه خسته کند اظهار کرد: جمهوری اسلامی دارای توان بسیار بالایی در تأمین مواد غذایی است و سطح روابط دو کشور طی سال‌های اخیر موجب شده تا این دو کشور روابط خود را با یکدیگر نزدیک کنند.

سید جلیل جلالی فر گفت: روسیه سالانه یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار کل مبادله تجاری با ایران دارد که از این رقم صادرات ایران به روسیه ۳۹۲ میلیون دلار و مابقی واردات از روسیه است.

نماینده و مشاور منطقه ویژه اقتصادی لوتوس روسیه در ایران با بیان اینکه روسیه سالانه ۳۶ میلیارد دلار از کشورهای دیگر واردات دارد که از این رقم فقط ۲۲۷ میلیارد دلار آن مواد غذایی است افزود: فرصت بسیار ارزشمندی برای فعالان صنعت غذا جهت حضور در روسیه وجود دارد درحالی‌که اکنون صادرات صنایع غذایی ایران به روسیه فقط ۲۱۴ میلیون دلار است.

به گزارش فارس، مراسم اهدای نشان دوستی و همکاری‌های تجاری بین ملت‌ها هرساله در ۲۷ نوامبر ۲۰۱۸ انجام می‌شود که در مراسم امسال این نشان از سوی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به هادی تیزهوش رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه که در تجارت با این کشور می‌کوشد اعطا شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه