آخرین اقدامات اروپا درباره ثبت SPV از زبان ظریف

وزیر امورخارجه کشورمان آخرین اقدامات اروپایی‌ها درباره SPV را تشریح کرد.

آخرین اقدامات اروپا درباره ثبت SPV از زبان ظریف

به گزارش هشت دی،محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، در گفت‌وگویی درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای تبیین سازوکار SPVبرای برقراری کانال مالی میان ایران و اروپا، گفت: اروپایی‌ها عنوان می‌کنند که برای پیدا شدن کشوری که میزبان این سازوکار باشد، قدری با چالش مواجه هستند.

وی با بیان اینکه بحث‌ها در این موضوع هنوز ادامه دارد و با طرف‌های اروپایی در تماس هستیم تا وضعیت مشخص شود، اظهار داشت: در واقع برخی کشورها که به عنوان میزبان پیشنهاد شدند، این امر را نپذیرفتند و مذاکرات برای مشخص شدن میزبانی سازوکار SPV ادامه دارد.

وزیر امور خارجه درباره آغازتحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و در مقابل عدم آغاز به کار سازوکار مالی پیشنهاد شده از سوی اروپایی‌ها، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که انتخاب‌های متعددی دارد، از این رو انتخاب‌های‌مان براساس منافع ملی  و براساس سازوکاری که در کشور تعریف شده، اتخاذ می‌شود.

ظریف افزود: اتحادیه اروپا و سایر اعضای باقیمانده برجام می‌دانند که بدون تأمین نیازهای جمهوری اسلامی ایران و در واقع عواید اقتصادی که برجام برای کشورمان دارد، امکان تداوم وضعیت وجود ندارد.

وزیر امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین اینکه چه تصمیمی و در چه زمانی این مهم مشخص شود را مقامات کشورمان با توجه به آخرین وضعیت‌ها مشخص خواهند کرد.

منبع: مشرق

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
اینکه پول فروش نفت در اروپا بماند تا پول واردات کالا را از اروپا پرداخت کنیم کار مهمی نیست.ما رفتار پسابرجامی وزارت خارجه و دولت را دیده ایم. چرا علیرغم رفتار غرب در قبال برجام، CFT و پیوستن بهFATF را تصویب می کنیم و با ادعای «پولشویی گسترده در ایران» شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت را برای تصویب نهایی این لایحه استعمارپسند تحت فشار قرار می دهیم؟!
در حاشیه