دامداران آستارا با عوامل واکسیناسیون دام همکاری کنند

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا گفت: تب برفکی دام در برخی روستاهای بخش لوندویل این شهرستان شیوع پیدا کرده و دامداران باید با اجرای طرح واکسیناسیون دام همکاری کنند.

دامداران آستارا با عوامل واکسیناسیون دام همکاری کنند

به گزارش هشت دی،بهرام پورضرب روز دوشنبه  افزود: داروهای مربوط به واکسیناسیون از هندوستان وارد شده و هزینه واکسن هر دام ۴۰ هزار ریال است.
وی بیان کرد: با اجرای این طرح در یک روستا از شیوع بیماری به روستاهای دیگر جلوگیری شد و واکسیناسیون دام با همکاری پنج مامور دامپزشکی تا نیمه آذر ماه در ۵۸ روستا ادامه می یابد.
وی ادامه داد: تب برفکی بیماری ویروسی عفونی و به شدت واگیر و مهمترین راه انتشار آن، انتقال مستقیم از طریق تماس دام آلوده با دام حساس است و تب، آب ریزش دهان، بی اشتهایی و لنگیدن از علایم آن در گاو و گوسفند است.
رئیس شبکه دامپزشکی آستارا افزود: دامداران برای جلوگیری از شیوع تب برفکی باید با مجوز بهداشتی سازمان دامپزشکی به خرید و فروش دام اقدام و در صورت مشاهده علائم این بیماری، به شبکه دامپزشکی آستارا گزارش کنند.
پورضرب ادامه داد: ۴۲ هزار قطعه جوجه یک روزه به ارزش ۱۳ هزار دلار، روز گذشته از مرکز استان گیلان برای صادرات به جمهوری آذربایجان به آستارا منتقل شد و کارشناسان شبکه دامپزشکی این شهرستان، از نظر بهداشت و سلامت به روند صادرات آن نظارت کردند.
وی یادآور شد: پیش از این در سال جاری، هشت محموله جوجه یک روزه با نظارت این شبکه از مرز آستارا به جمهوری آذربایجان صادر شده بود.
آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و دامداران این شهرستان، ۱۸ هزار و ۵۰۰ راس گاو و گوساله و ۱۶ هزار راس گوسفند و بز را به روش سنتی و نیمه سنتی نگهداری می کنند.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه