واکنش وزیر اقتصاد به ابهامات صادرات کالا از مرز آستارا با شیطنت آذربایجان

وزیر اقتصاد با اشاره به صف‌های طولانی ترخیص کالا در برخی گمرکات مثل آستارا در مرز کشور آذربایجان، گفت: طولانی شدن فرایند مربوط به تشریفات ۲ طرف است و در برخی موارد شیطنت‌هایی از سوی کشور مقابل وجود دارد. بر این اساس مذاکراتی از طریق وزارت اقتصاد و خارجه برای رفع این چالش انجام شده است.

واکنش وزیر اقتصاد به ابهامات صادرات کالا از مرز آستارا با شیطنت آذربایجان

به گزارش هشت‌دی احسان خاندوزی با بیان اینکه، در سال آینده معادل کل ایکس ری‌های موجود، آشکارسازهای جدید در گمرکات سراسر کشور نصب خواهد شد، اظهار کرد: این اقدامات به تسریع تشریفات گمرکی منجر خواهد شد.

وی افزود: در کنار این سرعت، دقت در اجرای تشریفات از دست نخواهد رفت تا اقدامات نظارتی مراجع مرتبط در کوتاه ترین زمان انجام شود.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: در کشورمان، در زمینه ساخت ایکس‌ ری با کیفیت بالا ظرفیت مناسبی در حوزه بخش خصوصی و بخش دولتی( وزارت دفاع) وجود دارد. بر این اساس تامین مالی سریع تر شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه ایکس ری در دستور کار است. همچنین باید ظرفیت ایجاد بازار برای این شرکت‌ها در منطقه ایجاد شود.

خاندوزی با اشاره به صف‌های طولانی ترخیص کالا در برخی گمرکات مثل آستارا در مرز کشور آذربایجان، گفت: طولانی شدن فرایند مربوط به تشریفات ۲ طرف است و در برخی موارد شیطنت‌هایی از سوی کشور مقابل وجود دارد. بر این اساس مذاکراتی از طریق وزارت اقتصاد و خارجه برای رفع این چالش انجام شده است.

وی بیان کرد: برای سال بعد اخبار بهتری در خصوص کاهش زمان ترخیص و صادرات کالا به گوش خواهد رسید. همچنین اقدامات لازم برای کاهش زمان ترخیص از ۵ به دو روز در دستور کار قرار گرفته است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه