مدیرکل ورزش و جوانان گیلان:

میانگین سرانه ورزشی در گیلان بسیار پایین است

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان‌ با بیان اینکه وضعیت زیرساخت‌های ورزشی گیلان نامناسب است گفت: میانگین سرانه ورزشی در گیلان حدود ۶۸ سانتی‌متر مربع به ازای هر نفر است.

میانگین سرانه ورزشی در گیلان بسیار پایین است

به گزارش ۸دی، مریم بخشی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ گیلان به شدت با کمبود زیرساخت‌های ورزشی مواجه است به طوری‌که طبق آمارها میانگین سرانه ورزشی در ایران ۱۲۰ سانتی‌متر مربع به ازای هر نفر و در گیلان ۶۸ سانتی‌‌متر مربع به ازای هر نفر تخمین زده می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان با بیان اینکه سرانه اماکن ورزشی استان هیچ تناسبی با جمعیت فعلی آن ندارد ابراز داشت:‌ در برخی از شهرستان‌های گیلان اماکن ورزشی خوبی مهیا شده اما وضعیت وجود این زیرساخت‌ها در مرکز استان به هیچ عنوان مطلوب نبوده و کافی نیست.

بخشی میانگین سرانه ورزشی در ایران را حدود ۱۲۰ سانتی متر اعلام کرد و گفت:‌ وضعیت گیلان با وجود ظرفیت‌های بالا و تعداد بسیار زیاد ورزشکارانش در این حوزه بسیار بغرنج بوده به طوری که طبق آمارها در حال حاضر سرانه ورزشی در این استان حدود ۶۸ سانتی متر اعلام شده است.

وی ساخت پروژه‌های ورزشی جدید در شرایط اقتصادی کنونی را کمی دشوار دانست و تصریح کرد: با وجود همه مشکلاتی که در عرصه تأمین اعتبارات وجود دارد اما اداره کل ورزش و جوانان گیلان سعی دارد با تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام وضعیت سرانه ورزشی استان را ارتقا ببخشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان وضعیت جذب اعتبارات عمرانی استان را برشمرد و عنوان کرد:‌ سال گذشته حدود ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل درآمدهای مربوط به ارزش افزوده،‌ اعتبارات ملی و استانی به اداره کل ورزش و جوانان گیلان اختصاص داده شد.

بخشی اعتبارات یاد شده را به هیچ عنوان کافی ندانست و در توضیح این مسئله بیان داشت:‌ به دلیل شرایط خاص جغرافیایی گیلان اماکن ورزشی به سرعت فرسوده می‌شوند به همین خاطر سهم زیادی از اعتبارات استان به‌جای ساخت پروژه‌های جدید در امر بازسازی اماکن ورزشی هزینه می‌شود.

وی از اختصاص یک پنجم کل اعتبارات کشور در حوزه ارزش افزوده به گیلان خبر داد و افزود: این موضوع‌ به دستور وزیر ورزش و جوانان به تصویب رسیده است اما این اعتبارات نیز با توجه به مشکلات بسیار زیاد گیلان در عرصه زیرساخت‌های ورزشی مشکل استان را حل نمی‌کند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان وضعیت کسب مدال ورزشکاران استان در مسابقات آسیایی و پارا آسیایی را نیز برشمرد و ‌اظهار داشت: در پایان مسابقات آسیایی امسال، دو‌ ‌مدال نقره و دو مدال برنز و در بخش پارا آسیایی یک مدال طلا،‌ یک نقره و یک برنز نصیب ورزشکاران گیلانی شد.

بخشی علت کاهش مدال‌های کسب شده توسط ورزشکاران گیلانی را متذکر شد و عنوان کرد:‌ جوان بودن برخی از ورزشکاران به طور مثال در حوزه قایقرانی یا عدم اعزام برخی از قهرمانان به دلیل جا‌به‌جایی در برنامه‌های اعلام شده از دلایل کاهش مدال‌های کسب شده است.

وی پشتوانه‌سازی و کمک برای ظهور استعدادهای جدید ورزشی را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت:‌ اداره کل ورزش و جوانان گیلان در این زمینه برنامه خاصی را دنبال می‌کند تا قبل از پایان سن قهرمانی در ورزشکاران،‌ چهره‌های جدید به سرعت وارد شده و جایگزین آنان در میادین مختلف شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به اینکه ورزشکاران گیلانی با کمترین امکانات در میادین مختلف مدال کسب می‌کنند افزود:‌ ستاد آمادگی برای المپیک ۲۰۲۰ و بازی‌های آسیایی آینده به زودی در گیلان تشکیل می‌شود تا زمینه‌های لازم برای حضور مقتدرانه ورزشکاران فراهم شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه