گیلان قطب پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری کشور

گیلان به قطب پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری کشور تبدیل شد.

گیلان قطب پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری کشور

به گزارش ۸دی، نیراعظم خوش خلق سیما رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی کشوردر آیین معرفی گیلان به قطب پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری کشوردر رشت گفت: در تلاش هستیم با نو آوری‌های جدید بتوانیم محصولات سالم تولید و در بخش‌های مختلف عرضه کنیم.

وی با اشاره به اینکه از نیروی‌های دانشگاهی و پژوهشگاهی در پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری استفاده شود افزود: با این کار برای جوانان شغل ایجاد و نیرو‌های کارآمد و خلاق به جامعه معرفی می‌شود.

رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی کشور با بیان اینکه کشور نیاز ضروری در بخش‌های مختلف کشاوزی به بیوتکنولوژی روز دارد گفت: این تحقیقات می‌تواند در کاهش هزینه و افزایش بهره وری و صادرات کمک شایانی کند.

در ادامه این مراسم، ولی داداشی رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان از استفاده نکردن سرمایه گذاران و تولید کنندگان از مراکز تحقیقی انتقاد کرد و گفت:این کار باعث شده تا شرکت‌ها و کارخانه‌ها به علت نداشتن علم روز و آشنایی نبودن به بیوتکنولوژی با ورشکستگی رو به رو شوند.

وی از مسئولان تولید کنندگان در خواست کرد تا از ظرفیت‌های ایجاد شده در بیوتکنولوژی استان استفاده بهینه را ببرند تا شاهد رشد وشکوفایی هرچه بهتر گیلان باشیم.

جبار کوچکی نژاد یکی از نمایندگان مردم شهرستان رشت از مسئولان درخواست کرد تا در استان شهرک علم و فناوری کشور ایجاد شودتا با حفظ محیط زیست برای جوانان اشتغال ایجاد شود.

وی تصریح کرد: نمایندگان گیلان در تلاش هستند صنایع‌های غیر آلاینده رابیشتر در استان گسترش دهند.

در پایان این مراسم ازتلاش‌های ۳ ساله علی مومنی سرپرست بیوتکنولوژی شمال کشور تقدیر و مجید متقی طلب به عنوان سرپرست جدید پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری کشور معرفی شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه