نماینده مردم رشت در مجلس:

طرح ساماندهی دانشگاه‌ها ظرفیت‌های منطقه‌ای را بالفعل می‌کند/ دانشگاه‌ها ماموریت‌گرا نشده‌اند

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به لزوم ماموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها، گفت: در صورتی که طرح آمایش آموزش عالی اجرا شود آموزش‌ها با توجه به تخصص‌های منطقه‌ای انجام می‌شود.

طرح ساماندهی دانشگاه‌ها ظرفیت‌های منطقه‌ای را بالفعل می‌کند/ دانشگاه‌ها ماموریت‌گرا نشده‌اند

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی با اشاره به لزوم ماموریت‌گرا شدن دانشگاه‌ها، اظهار کرد: یکی از دلایل درخواست متقاضیان استیضاح وزیر علوم، اجرا نشدن طرح آمایش آموزش عالی و در نتیجه بی‌توجهی به ماموریت‌گرا کردن دانشگاه‌ها بود.

طرح آمایش آموزش عالی و سند علمی کشور تاکنون در کشور اجرایی نشده است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح آمایش آموزش عالی و سند علمی کشور تاکنون در کشور و نظام آموزش عالی هنوز اجرایی نشده است در طرح ساماندهی دانشگاه‌ها باید ظرفیت منطقه‌ای مورد توجه قرار گیرد به طور مثال مردم هرمزگان تمام نیازهای مالی خود را از دریا به دست می‌آورند این درحالیست که در دانشگاه‌های این منطقه به تدریس رشته‌های مرتبط با دریا توجهی نمی شود همچنین در مناطق نزدیک به دریا باید رشته‌های شیلات آموزش داده شود.

در دانشگاه‌های کشور اطلاعات کافی و متناسب با ظرفیت بوم‌ها به دانشجویان ارائه نمی‌شود

وی با بیان اینکه در استان اصفهان و شیراز که صنعت گردشگری رونق دارد باید مدیریت گردشگری و خدمات‌رسانی در این حوزه تدریس شود، بیان کرد: در صورتی که طرح آمایش آموزش عالی اجرا شود آموزش‌ها با توجه به تخصص‌های منطقه‌ای انجام می‌شود.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در دانشگاه‌های کشور اطلاعات کافی و متناسب با ظرفیت بوم‌ها به دانشجویان ارائه نمی‌شود و این وضعیت در بسیاری از شهرهای کشور وجود دارد؛ می‌توان ظرفیت‌های جغرافیایی، هنری و.. در هر شهر را فرصتی برای آموزش دانشجویان در رشته های مرتبط در نظر گرفت.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه