تفاهم نامه اربعین حسینی بین ایران وعراق امضا می شود

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی از امضای تفاهم نامه همکاری جمهوری اسلامی ایران با عراق توسط وزیران کشور دو طرف به منظور تسهیل در تردد زائرین اربعین حسینی، تا چند روز آینده خبر داد.

تفاهم نامه اربعین حسینی بین ایران وعراق امضا می شود

به گزارش ۸دی از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، «شهریار حیدری» مدیرکل امورمرزی وزارت کشور و دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی این خبر را امروز – دوشنبه- در حاشیه نشست مشترک با «میرمسعود حسینیان» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا و تعدادی از دبیران و مدیران ستاد مرکزی اربعین حسینی اعلام کرد و افزود: پیش نویس تفاهم نامه قبلا توسط دو هیات ایران و عراق تهیه شده است.
در این جلسه که به ریاست حیدری در وزارت کشور برگزار شد ضمن بررسی گزارش ها و آسیب شناسی برخی مشکلات برگزاری مراسم اربعین حسینی، حل مسایل و مشکلات بیمه زائران، دسترسی آنها به خدمات بانکی و ارتباطات و اپراتورهای تلفن همراه و حمل و نقل نیز مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
در این نشست همچنین در مورد اقدامات لازم برای ایجاد زیرساخت های مناسب توسط بیمه مرکزی، مخابرات،‌ بانک مرکزی و دیگر دستگاه های اجرایی تصمیم گیری شد.
حیدری چند هفته پیش به خبرنگار ایرنا گفته بود که «تفاهم نامه مشترک برگزاری مراسم اربعین حسینی، برای دولت عراق ارسال شده است تا نقطه نظرات خود را اعلام کنند، که بلافاصله پس از اعلام نقطه نظرات آنها، وزیرکشورعراق و ایران آنرا امضاء خواهند کرد.»

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه