استاندار گیلان:

طرح های گردشگری حافظ محیط زیست حمایت می شوند

استاندار گیلان یکی از اولویت های مهم توسعه استان را مقوله گردشگری دانست و گفت: از طرح های مربوط به این بخش که با رعایت محیط زیست و منابع طبیعی باشد، حمایت می کنیم.

طرح های گردشگری حافظ محیط زیست حمایت می شوند

به گزارش ۸دی، مصطفی سالاری در حاشیه بازدید از طرح های گردشگری و بوم گردی بخش های کوچصفهان و خشکبیجار شهرستان رشت در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه گردشگری در بوم گردی خلاصه نمی شود و محورهای متعددی دارد اظهار کرد: ۳۲ محور تعریف کرده ایم و به طور قطع، در همه این محورها، توجه ما باید به حفظ طبیعت و محیط زیست باشد.

استاندار گیلان تصریح کرد: کارهای مربوط به بوم گردی توأم با حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، خط قرمز ماست و حتما باید مولفه های یادشده رعایت شود.

وی با بیان اینکه  می توان از طبیعت و موقعیت جغرافیایی گیلان، برای تقویت معیشت مردم و اشتغال زایی البته با حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، استفاده کرد خاطرنشان کرد: در کارهایی که امروز دیدیم، افرادی با ذوق و رویکردی خلاقانه، طرح هایی را اجرا کرده یا در حال انجام هستند که مردم بتوانند با بهره گیری از آنها، از طبیعت استفاده کنند.

سالاری، مجموع این اتفاقات را زیست محیطی، حفاظت از منابع طبیعی و اقتصادی و اشتغال زا دانست و گفت: وظیفه ما حمایت از این طرح ها است.

استاندار گیلان با بیان اینکه اگر ورود گردشگران به گیلان را برنامه ریزی و هدایت نکنیم، ممکن است در مواردی، به محیط زیست و منابع طبیعی، لطمه هایی وارد شود  افزئد: اگر خودمان، زمینه را فراهم کرده و ابتکار عمل را به دست گیریمئ هم درآمدزایی و شغل به همراه می آورد و هم از این حیث، آسوده خاطر خواهیم بود که با وجود آزادراه، راه آهن و به نوعی نزدیک شدن فاصله ها به گیلان، نه تنها تهدیدی متوجه منابع طبیعی و محیط زیست نمی شود بلکه فرصتی برای بهتر شدن معیشت مردم و اشتغال زایی فراهم خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه