نماینده ولی فقیه در گیلان:

اهدای ۱۰۰۰ کامیون کمک مردم گیلان به جبهه ها نشان از نفوذ مادی و معنوی آیت الله احسانبخش در جامعه داشت

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مردم گیلان خاطرات شان از آیت الله احسانبخش را فراموش  نکرده اند، افزود:  اهدای  ۱۰۰۰ کامیون کمک مردم گیلان به جبهه های جنگ نشان از  نفوذ مادی و معنوی ایشان در جامعه داشت.

اهدای ۱۰۰۰ کامیون کمک مردم گیلان به جبهه ها نشان از نفوذ مادی و معنوی آیت الله احسانبخش در جامعه داشت

به گزارش خبرنگار ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی ظهر امروز در هفدهمین سالگرد ارتحال آیت الله احسانبخش، اظهارکرد: عالمان سازنده تاریخ بشریت هستند.

وی با بیان اینکه فقط علم و عالمان باقی می مانند، افزود: در  هیچ مکتبی به اندازه اسلام به دانش توجه نشده است

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه عالمان واقعی می توانند از دین دفاع کنند،  تصریح کرد: پیامبر اسلام می فرمایند فضلیت عالم آنقدر بالاست که مانند ماه شب چهارده می درخشد.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه آنکه نام نیکش ماند و بشریت از آن بهره می برد علم و عالم است، افزود: موجودات آسمانی و زمینی برای طالب علم  استغفار می کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دانسته ها  و علمی که به آن عمل نشود وبال گردن و بلای جان خواهد بود، بیان کرد: عالم اگر بصیرت لازم در جامعه را نداشته باشد  فریفته شرایط  می شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان مردم گیلان خاطرات شان از آیت الله احسانبخش را فراموش  نکرده اند، افزود:  اهدای  ۱۰۰۰ کامیون کمک مردم گیلان به جبهه های جنگ نشان از  نفوذ مادی و معنوی ایشان در جامعه داشت.

محمد حسین قدیری نماینده خانواده آیت الله احسانبخش نیز در این مراسم با بیان اینکه آیت الله احسانبخش فقط به خدا می اندیشید، افزود: ایشان هیچ کاری نکرد مگر برای رضای خدا.

وی افزود: ویژگی بارز آیت الله احسانبخش این بود که این عالم شناسنامه سیار  مردم گیلان بود و اطلاعات جامعی از گیلان داشت.

نماینده خانواده آیت الله احسانبخش با بیان اینکه مسئولین استان باید ماهانه به او گزارش کار می دادند، افزود: این امر باعث جلوگیری از کم کاری ها می شد.

وی با بیان اینکه آیت الله احسانبخش دارای ۷۰ درصد  جانبازی بود، تاکید کدد:  آثار الصادقین  یادگاری است که از ایشان به پژوهشگران و اهل علم هدیه داده شده است.

قدیری خواستار  چاپ و انتشار مجدد کتاب آثار الصادقین شد و افزود:  از نماینده ولی فقیه درخواست می کنیم  که موقوفات ایشان را احیا کنند.

تصاویر این خبر را از اینجا ببینید

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه