عضو کمیسیون عمران مجلس:

امیدی به آینده برجام نداریم

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس گفت:‌ مجلس امید و باور چندانی به ادامه همکاری اروپایی‌ها برای حفظ برجام ندارد.

امیدی به آینده برجام نداریم

به گزارش ۸دی، حسن خسته‌بند اظهار داشت:‌ وزارت امور خارجه کشورمان در این فرصت باقیمانده نه چندان زیاد, سعی دارد تضامین لازم همکاری را از اروپایی‌ها بگیرد اما فضای کلی مجلس نسبت به این قضیه و آینده برجام زیاد امیدوارکننده نیست.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس به گذشته نه‌چندان دور اروپایی‌ها پس از امضای توافقنامه برجام اشاره کرد و افزود:‌ در مجموع سطح تعاملات و عملکرد اروپایی‌ها پس از عقد این تفاهمنامه حتی قبل از خروج آمریکایی‌ها از برجام نیز آن‌چنان که باید قابل قبول و مثبت نبود.

خسته‌بند عدم همکاری مناسب بانک‌های اروپایی در سال‌های اخیر با کشورمان را متذکر شد و بیان داشت:‌ با توجه به اینکه منافع بسیاری از شرکت‌های اروپایی با آمریکا به‌شدت گره خورده است باور اینکه آن‌ها بتوانند سطح همکاری‌های خود با ایران را حفظ کنند کمی دور از ذهن است.

عضو کمیسیون عمران مجلس بخش اعظمی از سهامداران شرکت‌های بزرگ اروپایی را آمریکایی خواند و گفت:‌ با این حجم وابستگی و عدم دخالت دولت‌های اروپایی در امر تعیین سطح و نوع تجارت شرکت‌هایشان با کشورهای مختلف نمی‌توان امیدی به آینده برجام دا‌شت.

وی به فرصت یک‌ماهه‌ای که دولت برای اخذ تضامین لازم از اروپایی‌ها دارد اشاره کرد و ابراز داشت:‌ مسلماً اروپایی‌ها به شدت نیازمند آینده برجام و حفظ این توافقنامه بین‌المللی هستند بنابراین باید در قبال آن بسته‌های اقتصادی و تضامین لازم را برای ایران قائل شوند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس تحریم‌های آمریکایی‌ها را یکطرفه اما فرامرزی دانست و تصریح کرد:‌ اروپایی‌ها باید در مورد شرکت‌های بزرگ نفتی ایران و پوشش بیمه‌ای آن‌ها تضامین لازم را به کشورمان بدهد زیرا حفظ برجام تنها در گرو عمل به این تعهدات است.

خسته‌بند ۹۰ روز آینده را برای کشورمان و اروپایی‌ها بسیار حیاتی خواند و عنوان کرد:‌ امیدواریم در این مدت وزارت خارجه کشورمان بتواند امیدهای خود در مسئله برجام را به سر منزل مقصود برساند هر چند که فضای عمومی مجلس زیاد به عمر برجام خوش‌بین نیست.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه