استاندار گیلان :

راه آهن بین المللی آستارا قسمت مهم کریدور شمال – جنوب است

استاندار گیلان گفت:راه آهن بین المللی آستارا – آستارا قسمت مهم کریدور شمال – جنوب را تشکیل میدهد.

راه آهن بین المللی آستارا قسمت مهم کریدور شمال – جنوب است

به گزارش ۸دی،دکتر مصطفی سالاری در هفتمین سفر خود به شهرستان مرزی بندر آستارا و شرکت در همایش تجاری نقش راه آهن آستارا در تسهیل حمل و نقل بین المللی در کریدورهای شمال – جنوب و غرب – شرق،در جمع خبرنگاران خبرگزاری ها اظهار کرد:در راستای تسریع روابط خارجی و روابط ترانزیتی،تکمیل کریدور شمال – جنوب بسیار ضروری می باشد و راه آهن بین المللی آستارا – آستارا،قسمت مهم آن محسوب میگردد.

وی با بیان اینکه راه آهن آستارا به رشت بخشی از توافق دو کشور میباشد،ادامه داد:تأمین مالی آن به صورت فاینانس می باشد که جمهوری آذربایجان در آن مشارکت کرده است.

وی با بیان اینکه باید برای تکمیل راه آهن گام های دیگری برداشته شود،افزود:این همایش بخشی از آن کارها می باشد و نیاز است کارهای بیشتری انجام شود.

سالاری با تأکید بر اینکه باید ظرفیت های قانونی و اداری دیگری نیز فراهم شود،خاطر نشان کرد:مبادلات بانکی دو کشور و معافیت های مربوط به تعرفه های گمرکی نیز باید تسهیل شود.

وی اضافه کرد:اتصال بارانداز ریلی بین المللی آستارا به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا الحاق کنیم تا در فعالیت ها از مزایای منطقه ویژه بهره مند شویم.

استاندار گیلان تصریح کرد:در پی تحقق این اهداف،تجار فعال در منطقه ویژه اقتصادی بندر از ترانزیت کالا،پردازش و انتقال آنها از پرداخت عوارض گمرکی معاف میشوند.

وی با بیان اینکه اراده دو کشور بر توسعه روابط است،افزود:گام اول مشارکت دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان در راه آهن آستارا – آستارا بوده که توسط کشور آذربایجان انجام شد و در گام بعدی باید کریدور شمال – جنوب و اتصال آن به راه آهن آستارا – رشت تکمیل گردد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه