مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق خبر داد

توقف اعزام کاروان‌های عتبات در روز انتخابات عراق/ زائران در شهرهای زیارتی مستقر می‌شوند

مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق با اشاره به توقف اعزام زائران کشورمان در روز انتخابات عراق، گفت: با توجه به اعلام مسدود شدن مسیرها در هنگام برگزاری انتخابات، کاروان‌ها در شهرهای زیارتی مستقر می‌شوند.

توقف اعزام کاروان‌های عتبات در روز انتخابات عراق/ زائران در شهرهای زیارتی مستقر می‌شوند

به گزارش ۸دی، سیدمرتضی حسینی مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی کشور عراق در روز ۲۲ اردیبهشت‌ماه، از توقف اعزام زائران کشورمان در این روز و فردای آن خبر داد و گفت: در زمان‌های یاد شده، خروج زائران نیز انجام نخواهد شد.

وی افزود: براساس پیگیری‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران، مسئولان عراقی اعلام کرده‌اند که از ساعت ۱۲ شب روز قبل از انتخابات تا ۱۲ شب روز پس از انتخابات تمام مسیرهای زمینی و هوایی این کشور بسته است، از این رو اعزام‌ها در این دو روز انجام نخواهد شد و اطلاع‌رسانی به زائران نیز صورت خواهد گرفت.

حسینی گفت: با توجه به اینکه سال‌های گذشته، مسیرهای زمینی و هوایی کشور عراق به هنگام انتخابات، حتی تا ۳ روز بسته می‌شد، اما امسال اعلام کرده‌اند که تنها دو روز مسیرها بسته خواهد بود، از سفارت خواسته‌ایم که این موضوع را به دقت بررسی کنند تا برای اعزام زائران برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.

مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق درباره تغییرات احتمالی متوقف شدن کاروان‌های اعزامی در روز انتخابات پارلمانی عراق خاطرنشان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کاروان‌ها یا قبل از روز انتخابات یا بعد از آن به سرزمین مقدس عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

وی همچنین درباره کاروان‌هایی که در روز انتخابات باید از مرزهای زمینی یا هوایی به کشور عزیمت کنند و نیز کاروان‌هایی که در یکی از شهرهای زیارتی حضور دارند، گفت: با توجه به اعلام مسدود شدن مسیرها در هنگام برگزاری انتخابات، کاروان‌ها در شهرهای زیارتی مستقر خواهند شد.

مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق یادآور شد: اعمال تغییرات در اعزام یا خروج کاروان‌های زیارتی برای هر تعداد روزی که با محدودیت رو به رو شویم، انجام می‌گیرد و از زائرانی که در کشور عراق، افزون بر روزهای مشخص شده، استقرار داشته باشند، هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه