واشنگتن:

واشنگتن: با عراق از نزدیک برای انتقال پول ایران در ارتباط هستیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی مدعی شد برای اینکه واشنگتن مطمئن شود انتقال پول به ایران طبق تحریم‌ها صورت می‌گیرد با عراق در ارتباط است.

واشنگتن: با عراق از نزدیک برای انتقال پول ایران در ارتباط هستیم

به گزارش هشت‌دی  سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه به‌وقت محلی در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه آیا واشنگتن قصد آزادسازی پول ایران در عراق را دارد، گفت: معافیت تحریمی واردات برق عراق از ایران، اجازه انتقال پول برق خریداری شده از ایران به یک حساب بانکی با دسترسی محدود و انتقال مجدد آن‌ها به کشورهای مشخص و محدود ثالث در حساب‌های بانکی را با دسترسی محدود می‌دهد.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا، میلر افزود: سودانی نخست‌وزیر عراق تعهد خود را به تقویت امنیت انرژی عراق نشان داده است. این سازوکار تنها راهی است که ما به دنبال کاهش فشار ایران بر عراق هستیم. ما با عراق از نزدیک در ارتباط هستیم تا اطمینان یابیم انتقال پول ایران مطابق با تحریم‌های آمریکا انجام شود و از آن برای اهداف غیرقانونی استفاده نشود.

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: ما همچنان از استفاده این پول در راستای اهداف بشردوستانه حمایت می‌کنیم و به تعامل با دولت عراق در مورد این موضوعات پیچیده ادامه خواهیم داد.

 وی در پاسخ به سؤالی درباره میزان پولی که قرار است منتقل شود تأکید کرد: من از مقدار پولی که قرار است از عراق به بانک‌های عمانی منتقل خبر ندارم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا دوم مردادماه نیز در نشستی در واشنگتن در پاسخ به سؤالی درباره نقش عمان و قطر در بازپرداخت بدهی‌های ایران از سوی عراق افزود: می‌توانم علاقه‌مندی و تمایل عمان برای دریافت بخشی از این پول ایران را تأیید کنم و ما انتظار داریم این انتقال انجام شود.

 سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ما معتقدیم این یک گام مهم برای خروج این پول از عراق است، زیرا ایران از این پول به‌عنوان یک اهرم علیه کشور همسایه خود استفاده می‌کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه