رئیس انجمن صنفی کارگران ایران پوپلین رشت:

نداشتن امنیت شغلی اولین دغدغه تمام کارگران است/ قوانین کار خوب است اما به درستی اجرا نمی شود

رئیس انجمن صنفی کارگران ایران پوپلین رشت با بیان اینکه قوانین بسیار خوبی در رابطه با حق و حقوق کارگران وجود دارد اما اجرا نمی شود، گفت: اگر قوانین اجرا شود مشکلات حل می شوند.

نداشتن امنیت شغلی اولین دغدغه تمام کارگران است/ قوانین کار خوب است اما به درستی اجرا نمی شود

پرویز زعیمی در گفت و گو با خبرنگار هشت دی ضمن تبریک روز کارگر اولین دغدغه کارگران در جامعه امروز را نداشتن امینت شغلی عنوان کرد و گفت: طبق گفته وزیر کار، شرکت هایی که به طور مستمر کار می کنند و تولیدی هستند باید با کارگران قراردادهای ۶ ماهه ببندند اما کارگرانی هستند که با سابقه کاری بالا قراردادهایشان یک ماهه یا دوماهه است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات کارگران بیمه است بیان کرد: برخی از شرکت ها با اینکه هزینه بیمه را از حقوق کارگر کم‌می کنند اما به شرکت بیمه پرداخت نمی کنند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ایران پوپلین رشت با بیان اینکه قوانین بسیار خوبی در رابطه با حق و حقوق کارگران وجود دارد اما اجرا نمی شود، افزود: اگر قوانین اجرا شود مشکلات حل می شوند اما متأسفانه مجریان قانون، قوانین را به خوبی اجرا نمی کنند.

زعیمی بازرسی از کار را جزئی از قانون کار دانست و گفت: بازرس وزارت کار موظف است به صورت ماهانه از شرکت ها بازدید کند اما گاهی این بازرسی ها انجام نمی شود و میتوان گفت که بازرسی استان گیلان ضعیف عمل می کند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ایران پوپلین رشت در رابطه با افزایش حقوق در سال ۹۷ اذعان کرد: میزان معین شده حداقل حقوق کارگران با توجه به سطح زندگی امروزی نشان می دهد در حقیقت کارگران زیر خط فقر هستند.

وی تصریح کرد: اگر شرکت ها حقوق کارگران را هر ماه در تاریخ مشخصی بدهند کمی قابل قبول است اما حقوق ها هر چند ماه یک بار پرداخت می شود.

زعیمی با بیان اینکه پیامبر اکرم درباره کارگر می فرمایند که من دست کارگر را می بوسم، افزود: شرکت ها برای ۱۱ اردیبهشت که روز کارگر است باید برنامه های جامعی داشته باشند و به کارگر منزلت بدهند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ایران پوپلین رشت با بیان اینکه پول در دست کارفرما است و هر زمان که بخواهد به کارگران می دهد اظهار کرد: امروز کارگری، برده داری نوین است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه