فرماندار شهرستان آستارا در جمع بازاریان:

بازار آستارا بافت سنتی دارد / تمام فشارها متوجه بازاریان است

فرماندار شهرستان آستارا در همایش بزرگ نقش اصناف و بازاریان در انقلاب اسلامی در حسینیه ولایت بازار بزرگ ساحلی این شهرستان گفت: بازار شهرستان آستارا بافت سنتی دارد و این بافت از واردات و تمرکز روی یک تعداد از کالاهای خاص نشأت می‌گیرد.

بازار آستارا بافت سنتی دارد / تمام فشارها متوجه بازاریان است

به گزارش هشت دی،یونس رنجکش  در همایش بزرگ نقش اصناف و بازاریان در انقلاب اسلامی در حسینیه ولایت بازار بزرگ ساحلی این شهرستان اظهار کرد: چهره‌های شاخصی از مجموعه بازار به‌عنوان چهره‌های مطرح انقلاب در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش داشته‌اند.

وی یکی از بزرگ‌ترین حمایت‌های کسبه و بازاریان از انقلاب اسلامی را مربوط به دوران دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: از دوران سازندگی تاکنون در کنار تمام اتفاقات خوب همیشه مشکلات و فشارهای ناشی از دخالت‌های بی‌جا در حوزه‌های اقتصادی و تحریم‌ها متوجه اصناف و بازاریان بوده است.

فرماندار شهرستان آستارا بازاریان را در خط مقدم آسیب‌ها دانست و بیان کرد: بازاریان از یک‌سو سرمایه خود را جهت سوددهی وارد بازار کرده و از دیگر سو اگر بخواهند از عدالت و خواستگاه اعتقادی خود دور شوند مردم ضرر می‌کنند به همین دلیل تمام فشارها متوجه بازاریان است.

رنجکش با اشاره به نقش بازاریان در تنظیم اقتصاد کشور و تنظیم روابط اجتماعی و سیاسی در درون جامعه، محوری و تأثیرگذار گفت: هرگونه رفتار از سوی بازاریان این ظرفیت را دارد که دریکی از حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا مشکلات کنونی این شهرستان را مربوط به ادوار گذشته دانست و افزود: شهرستان آستارا به‌واسطه جایگاه جغرافیایی خود از شرایط خاصی برخوردار بوده و در حال ورود به عرصه‌های جدیدتری در حوزه اقتصاد و بازار است.

وی با اشاره به مشکلات و چالش‌های بازار و اقتصاد آستارا تصریح کرد: این شهرستان درگیر یک بافت سنتی در حوزه بازار و کسب‌وکار شده و این بافت سنتی از واردات و تمرکز بر تعداد خاصی از کالاها نشأت می‌گیرد.

رنجکش باز بودن مسیر واردات کالا از مرز آستارا را مستلزم تعهداتی بین دولت‌های دو کشور دانست و اظهار کرد: همت نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران بر این است که مراودات تجاری بین ایران و جمهوری آذربایجان برقرار باشد و خواستار این هستیم که مراوداتی که از پیش وجود داشته ترمیم‌یافته و بهتر شود.

فرماندار شهرستان آستارا سخت‌گیری‌های جمهوری آذربایجان درباز بودن مسیر واردات کالا از مرز این شهرستان را کالاهای تجمیعی دانست و اظهار کرد: سیاست‌هایی داخل استان و شهرستان قابل‌پیگیری هستند و امیدواریم مشکل بازاریان آستارا برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان آستارا در حال برخورداری از اتصال ریلی است گفت: این اقدام موجب دادوستدهای ریلی بازارها شده و نیازهای جدیدی را شکل می‌دهد بر این اساس از کسبه می‌خواهم که به شناسایی این بازارهای جدید اقدام کرده و اتاق اصناف بازاریان را به سمت دادوستدهای ریلی هدایت کنند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه