رئیس اداره بندر و دریانوردی شهرستان آستارا خبر داد

تخلیه و بارگیری ۱۵۴ فروند کشتی در بندر آستارا

رئیس اداره بندر و دریانوردی شهرستان آستارا از تخلیه و بارگیری ۱۴۱ هزار و ۵۶۵ تن انواع کالا توسط ۱۵۴ فروند کشتی در بندر این شهرستان در ۹ ماه گذشته خبر داد.

تخلیه و بارگیری ۱۵۴ فروند کشتی در بندر آستارا

به گزارش هشت دی،میرمحمود میرنبیلی شامگاه یک‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ۹ ماه امسال، ۱۴۱ هزار و ۵۶۵ تن انواع کالا توسط ۱۵۴ فروند کشتی در بندر این شهرستان تخلیه و بارگیری شده که در این ‌مدت تعداد کشتی‌های پهلوگرفته نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۱۴ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه از مقدار کالای مذکور، ۹۱ هزار و ۱۵ تن انواع کالا به بخش واردات و ۵۰ هزار و ۵۵۰ تن انواع کالا به بخش صادرات تعلق دارد، تصریح کرد: تخلیه و بارگیری کالا در بندر آستارا نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود هشت درصد رشد داشته است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی شهرستان آستارا آهن گالوانیزه، تخته، ام دی اف و شمش آهن را از جمله کالاهای تخلیه‌شده و کربنات کلسیم، پی‌‌.وی‌.سی، پلی‌اتیلن، پلی پروپلن، پودر تالک و گرانول پی‌.وی‌.سی را از جمله کالاهای بارگیری‌شده از بندر این شهرستان دانست.

میرنبیلی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در شمالی‌ترین نقطه از کشور در مجاورت دریای خزر نزدیک‌ترین بندر به کشورهای cis و حلقه اتصال تجارت و ترانزیت کالا است، خاطرنشان کرد: این بندر یکی از بنادر پویای کشور در بعد گمرکی، اقتصادی، تجاری و گردشگری محسوب می‌شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه