سانسور گله مندی مردم و مجیزگویی دولت در رسانه ملی؛

جایی که از «صداوسیمای مردم» خبری نیست/ رسانه ملی چگونه با سانسور صدای مردم دست رسانه های دشمن را باز نگه می دارد؟

این تجمع در حالی برگزار شد که رسانه ملی در بخش های مختلف خبری به آن کوچک ترین اشاره ای نکرد و صرفا با منتشر کردن صحبت های عجیب معاون اول رئیس جمهور در خصوص «خوب بودن وضعیت اقتصادی» نمکی بر زخم مردم پاشید.

جایی که از «صداوسیمای مردم» خبری نیست/ رسانه ملی چگونه با سانسور صدای مردم دست رسانه های دشمن را باز نگه می دارد؟

به گزارش ۸دی؛ به نقل از رجانیوز، «مردم گله‌مندند؛ از بسیاری از چیزهایی که در کشور میگذرد، مردم گله‌مندند. مردم با تبعیض میانه‌ای ندارند؛ هرجا تبعیض ببینند، احساس ناراحتی و رنج میکنند. هرجا کم‌کاری ببینند همین‌جور، هرجا بی‌اعتنائی به مشکلات ببینند همین‌جور، هرجا پیش نرفتن کارها را ببینند همین‌جور؛ مردم گله‌مندند. » این جملات رارهبر انقلاب نزدیک به یک سال پیش ایراد کردند. اما باید دید رسانه ملی چگونه صدای گله مندی مردم را به تصویر کشیده است.

به گزارش رجانیوز، روز پنج شنبه مردم مشهد در اعتراض به مشکلات اقتصادی تصمیم به برگزاری تجمعی گرفتند تا یک مطالبه گری جدی از مسئولین داشته باشند. قشرهای مختلف مردم از کسانی که دارایی خود را در موسسات مالی از دست داده و گرانی کمر آنها را در برابر هزینه های سرسام آور خم کرده تا جوانی که سال هاست با مدرک تحصیلی خود هنوز نتوانسته شغلی را برای خود دست و پا کند در این تجمع حاضر شدند. شاید بتوان گفت همه فریادهایشان در یک شعار خلاصه می شد: «مرگ بر گرانی»
این تجمع به عنوان یک مطالبه تمام عیار اقتصادی از دولت در حالی برگزار شد که رسانه ملی در بخش های مختلف خبری به آن کوچک ترین اشاره ای نکرده و صرفا با منتشر کردن صحبت های عجیب معاون اول رئیس جمهور در خصوص «خوب بودن وضعیت اقتصادی» نمکی بر زخم مردم پاشید.
این سانسور رسانه ای باعث شد تا رسانه های مختلف ضدانقلاب با قلب کردن واقعیت اهداف سیاسی خود را پیگیری کنند. سکوت و انفعال در خصوص مطالبات و تجمعاتاقتصادی مردم باعث شد تا رسانه های بیگانه با انتشار شعارهای ساختارشکن عده ای محدود آن هم در حالی که تجمع در حال تمام شدن بود از آن بهره برداری سیاسی کنند.
در همین خصوص فعالین رسانه ای نیز به واکش در برابر صدا وسیما پرداختند. برخی این نوع واکنش به مطالبات مردم را غیرعاقلانه و وسیله ای برای خوراک دهی به دشمن تفسیر کردند و برخی آن را زمینه ساز مشکلات امنیتی توصیف کردند.
در همین خصوص علی نادری در مطلبی با ذکر این نکته که رسانه ملی باید سخنگوی مردم باشد نوشت: سخنگو شدن یعنی بازتاب دادن مطالبات مردم معترض و حتی مطالبه گر شدن با زبان آنها از مسئولین.، مطالبه موضوعیت دارد، حتی برای رسانه ملی! این که مردم معترض ببینند رسانه ملی و رسانه های دیگر، حرف آنها را با جدیت پوشش می دهند و حتی مطالبه میکنند، آنها را آرام می کند، خیالشان را راحت می کند و مسئول را پاسخگو»
علی علیزاده نیز در همین خصوص در کانال تلگرامی خود نوشت:« آنچه صداوسیما از مدیریت بحران آموخته یک کلمه‌است: سر در برف کردن و انتظار کشیدن تا این بحران تمام شود. انگار نمی‌دانند همانطور که دورتادور این کشور را پایگاه‌های نظامی آمریکا محاصره کرده‌اند، دورتادور اذهان این مردم را هم پایگاه‌های رسانه‌ای دشمن محاصره کرده و انفعال ما تنها و تنها به معنی واگذار کردن خطوط دفاعی و بی‌پناه گذاشتن شهر در مقابل اشغالگران فرهنگی است.»
نکته قابل توجه اینکه این تجمع در حالی برگزار شد که شعارهای آن معیشتی بوده است و اتفاقا در شهری مذهبی وانقلابی برگزار شده که همین امروز نیز در سالگرد قیام نهم دیماه یک گردهمایی و تجمع بزرگ و غیرقابل قیاس را در خیابان های این شهر پدید آورده است.
مشخص نیست که آیا رسانه ملی که در فیلم ها و تبلیغات های بازرگانی خود زندگی های مرفه و اشرافی بیگانه با مردم را به تصویر می کشد و در مقابل گله مندی مردم را سانسور کرده و مجیزگوی دولت می شود می تواند مورد اعتماد مردم قرار بگیرد؟

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه