روز شمار تاریخ ترور در ایران / 30 آذر؛

قتل ۳۶ ایرانی توسط ایادی آمریکا

در چنین روزی، حداقل ۳۶ ایرانی بی‌گناه در بین سال‌های ۵۸ تا ۶۵ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا به شهادت رسیدند.

قتل ۳۶ ایرانی توسط ایادی آمریکا

به گزارش هشت دی، ۳۰ آذر ماه، سالروز ترور و به شهادت رساندن حداقل ۳۶ ایرانی بی‌گناه در بین سال‌های ۵۸ تا ۶۵ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر است:

هوشنگ ایرانی ۲۷ آذر ماه ۱۳۳۹ در استان سیستان و بلوچستان متولد شدو ۳۰ آذر ماه ۱۳۵۸ در حالی که پاسدار انقلاب بود در زاهدان ترور شد و به شهادت رسید.

حسن آذرمنش ۱ آذر ماه ۱۳۲۸ در استان خراسان متولد شد و ۳۰ آذر ماه ۱۳۵۸ در حالی که از نیروهای همافر نیروی هوایی بود در زاهدان ترور شد و به شهادت رسید.

محمدعلی بازگیر ۱۳ آذر ماه ۱۳۴۰ در استان سیستان و بلوچستان متولد شد ۳۰ آذر ماه ۱۳۵۸ در حالی که کارمد بود در بوکان ترور شد و به شهادت رسید.

قربانعلی جمالی امام قیسی ۱ مرداد ماه ۱۳۳۹ در استان چهارمحل و بختیاری متولد شد و ۳۰ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مهدی فتحی آذر ۱۰ شهریور ماه ۱۳۳۹ در استان تهران متولد شد و ۳۰ آذر ماه ۱۳۵۹ در حالی که سرباز وظیفه بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

باپیر جنگلی ۱ فروردین ماه ۱۳۳۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۰ در داخل شهر مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد بهرامی ۳۰ آذر ماه ۱۳۳۴ در استان کردستان متولد شدو ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که از نیروهای بسیجی بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نصرت الله حقیقت پرست ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۴۰ در استان همدان متولد شد و ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که از نیروهای پلیس بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حامد حیدری ۱ شهریور ماه ۱۳۴۵ در استان کردستان متولد شد و ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که از نیروهایب پیمرگ کرد بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جعفر رفیعی ۱۹ تیر ماه ۱۱۳۴۱ در استان فارس متولد شد و ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب اسلامی بود در شیراز در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

علیرضا زندیه در سال ۱۳۴۲ در استان خراسان متولد شد و ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۰ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین شهیدی ۵ تیر ماه ۱۲۸۷ در استان کردستان متولد شدو ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که از نیروهای بسیجی بود در جاده سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین صاحبی در سال ۱۳۳۱ در استان خراسان متولد شد و ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۰ در زابل در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ستار کارپرداز ۶ مرداد ماه ۱۳۳۹ در استان همدان متولد شد و ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که از نیروهای پلیس بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یدالله کارگر ابراهیمی ۲۰ تیر ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین علی میرزایی ۶ شهریور ماه ۱۳۴۳ در استان کرمانشاه متولد شد و ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که نیروی بسیجی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

هوشنگ لهراسبی ۱ شهریور ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد  و ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صابر نامداری ۱۲ خرداد ماه ۱۳۳۰ در استان کردستان متولد شدو ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۰ در حالی که کشاورز بود در سنندج ترور شد و به شهادت  رسید.

عباس دلداده  مهربان ۴ اسفند ماه ۱۳۱۵ در استان گلستان متولد شد و ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که دست فروش بود در شهر گنبد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد امانی ۲ تیر ماه ۱۳۳۵ در استان کردستان متولد شد و ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارگر ساده بود در اثر شکنجه ضد انقلاب در سنندج به شهادت رسید.

عبدالله جهانی ۹ فروردین ماه ۱۳۳۷ در استان کردستان متولد شد و ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که مأمور اطلاعات بود در سنندج و به دست منافقین اعدام شد و به شهادت رسید.

احمد رحمانی ۱ اسفند ماه ۱۳۲۸ در استان کردستان متولد شدو ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کشاورز بود در سنندج ترور شد و به شهادت رسید.

مصطفی مولودی در سال ۱۳۳۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که شغل آزاد داشت در مهاباد به دست منافقین اعدام شد و به شهادت رسید.

محمدکریم نامداری ۳ مرداد ماه ۱۳۳۴ در استان کردستان متولد شد و ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کشاورز بود در سنندج اعدام شد و به شهادت رسید.

علی مرز آبادی ۹ شهریور ماه ۱۳۳۸ در استان تهران متولد شدو ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردتش در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صابر زرین ۱ مره ماه ۱۳۴۲ در استان کردستان متولد شد و ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کشاورز بود در مریوان در اثر شکنجه منافقین به شهادت رسید.

احد سرخمرد ۱۰ خرداد ماه ۱۳۱۳ در استان لرستان متولد شد و ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۱ در خیابان ۱۸ متری بروجرد ترور شد و به شهادت رسید.

قربان محمودلو ۱۴ آذر ماه ۱۳۲۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در پسرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد رسولی ۳ آبان ماه ۱۳۴۵ در استان کردستان متولد شد و ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که کشاورز بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کاظم طاهری ۱۹ تیر ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان غربی متولد شدو ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۲ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اردشیر عظیمی ۱۹ تیر ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۲ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

خدامراد جعفری ۲ مهر ماه ۱۳۳۵ در استان فارس متولد شد و ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۲ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نادر زاهدی ۹  مهر ماه ۱۳۴۲ در شهرستان املش در استان گیلان متولد شد و ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز  وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید والامقام در روستای اشکیت املش تدفین شد.

علیرضا گودرزی ۲۵ آذر ماه ۱۳۴۳ در استان تهران متولد شد و ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارگر ساده بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نورعلی محمدی ۱ شهریور ماه ۱۳۴۵ در استان در استان زنجان متولد شد و ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جهانگیر مرادی کاکلکی ۲۷ مرداد ماه ۱۳۴۳ در استان چهارمحال و بختیاری متولد شد و ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در جاده پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیرضا ابوالفضلی فینی ۱ شهریور ماه ۱۳۴۳ در استان اصفهان متولد شد و ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالله بابایی چهار برج ۱ فروردین ماه ۱۳۲۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۴ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباسعلی اسکندری ۷ آذر ماه ۱۳۴۸ در استان قزوین متولد شد و ۳۰ آذر ماه ۱۳۶۵ در حالی که کارگر ساده بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه