حقوق بشر آمریکایی؛ مرگبارترین شعار تاریخ در دسترس سیاست‌گذاران

آمریکا در نقطه به نقطه عالم دست به اقدامات جنایتکارانه زده است و دست آن به خون انسان‌های بی‌گناه آلوده است، حال چگونه می‌تواند دم از حقوق بشر بزند؟

حقوق بشر آمریکایی؛ مرگبارترین شعار تاریخ در دسترس سیاست‌گذاران

به گزارش هشت‌دی ترور مقام معظم رهبری، شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان، شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی، شهید محراب، بمباران سردشت و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری در خلیج فارس، از اقداماتی بود که در آن زمان توسط برخی کشورها انجام شد و با دم زدن از حقوق بشر، خود به عنوان الگویی برای حفظ حقوق بشر در جهان مطرح می‌شد. اما این اقدامات جنایتکارانه و هولناک، نشان داد که آن کشورها خود به حقوق بشر پایبند نبودند.

این جنایات دهشتناک به قدری هولناک و غم‌انگیز بودند که هنوز آثار آن به طور کامل التیام نیافته‌  و هیچگاه از خاطر ملت ایران پاک نخواهد شد. جالب است آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی از تروریست، منافقین و جنایتکار حمایت می‌کنند و اسم آن را حمایت از حقوق بشر می گذارند؛ در واقع باید گفت حمایت حقوق بشری امریکا به معنای حمایت از تروریست و جنایت و نژادپرستی است نه حمایت ازحقوق بشر.

حقوق بشر امریکایی یک شعار توخالی و ابزاری برای سلطه بر جهان و دخالت در امور داخلی سایر کشورهاست. در حقیقت، حقوق بشر در داخل خود آمریکا نیز به عنوان یک اقدام نژادپرستانه تلقی می‌شود. استفاده از حقوق بشر به عنوان یکی از لوازم سلطه بر ملت‌ها با ساختار دوگانه استفاده می‌شود و در کشورهایی که تحت سلطه آمریکا هستند، مفهوم حقوق بشر در بسیاری از موارد معنای واقعی خود را از دست می‌دهد.

با این حال، کافی است که یک کشور علیه سلطه گری و استکبار آمریکا بایستد تا حتی کوچکترین اقدام خلاف حقوق بشر جهانی به شمار آید. کشتار سرخپوستان و سیاهپوستان به دست امریکایی‌ها و سایر اقدامات جنگ طلبانه، اشغالگرانه و تجاوزکارانه آنها، به ویژه در مناطقی همچون عراق، افغانستان، یمن، فلسطین، لبنان و سوریه، مدرک مستندی است بر اینکه حقوق بشر در آمریکا به جز دروغ و برای هدف سلطه، چیزی نیست.

حقوق بشر برای آمریکا، ابزاریست که کشورهای مستقل را تحت فشار قرار دهند تا از این طریق به اهداف سلطه‌گرایانه خود دست یابد. پس از پیروزی انقلاب، ایران به عنوان یک کشور قدرتمند، هدف حملات ضدبشری آمریکا قرار گرفت. این حملات شامل ترور شخصیت‌های برجسته سیاسی و انقلابی کشور و حتی ترور سردار حاج قاسم سلیمانی بود، اگرچه این اقدامات تا به امروز ادامه داشته و آمریکا از هیچ ابزاری جهت ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران فروگذار  نکرده است.

در حقیقت، رژیم آمریکا از روی استیصال و به منظور رهبری کارزاری جهانی، از تروریسم اقتصادی، درمانی و دولتی علیه حقوق بشر ایرانیان استفاده می‌کند. از سوی دیگر، با ادعای حمایت از حقوق بشر، آمریکا فعالیت‌هایی ضد حقوق بشری را به دیگر کشورها و مردمان آنها تحمیل می‌کند. متاسفانه در صفحات تاریخ، نقض حقوق بشر آمریکا به چشم می‌خورد، از جمله در قبال مردم خودش.

بیانات امام خمینی درباره حقوق بشر در آمریکا

آمریکا کشوری است که با فریب دادن دنیا به نام حقوق بشر، این حقوق را برای خودش محدود کرده است. آنها می‌گویند حقوق بشر باید در سراسر جهان حفظ شود، اما در عمل برای تحقق منافع خود، از این حقوق سوءاستفاده می‌کنند و با تبعیض، خشونت و بی‌عدالتی در برابر سایر کشورها و مردمان آنها، خودداری نمی‌کنند.

آمریکا در نامه‌هایی که به مراجع خارجی می‌نویسد، مدعی حفاظت از حقوق بشر است، اما این بهانه‌ها برای مداخله در امور دیگران و تحقق منافع جهانی خود استفاده می‌شود. آنها در این راه، به هیچ بدیلی از سوءاستفاده و تزویر حقوق بشر برای تحقق اهداف خود خودداری نمی‌کنند.

مقام معظم رهبری: آمریکایی‌ها حقوق بشر را قبول ندارند

مقام معظم رهبری در یکی از فرازهای سخنان خود درباره حقوق بشر آمریکایی تأکید می‌کنند: آمریکایی ها می گویند ما طرفدار حقوق بشریم! ما می گوییم: اصلا شما حقوق بشر را قبول ندارید. شما معتقد به حقوق کمپانی‌ها و سرمایه‌داران بزرگ آمریکایی هستید. شما معتقد به منافع نامشروع رژیم آمریکا در سراسر دنیا هستید. این بخش از بیانات رهبر انقلاب اسلامی به خوبی بیانگر آن است که طرفداری از حقوق بشر تنها ادعایی برای فریب افکار عمومی است.

کما اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه عنوان می‌کنند: طرح مسئله حقوق بشر توسط آمریکا برای فریب و وسیله فشار است. نگاهی هرچند گذرا به تحولات و حوادث سیاسی در سراسر جهان از جمله در آسیای میانه و بطور خاص در افغانستان، قاره آفریقا، آمریکای لاتین و حتی در خود جامعه آمریکا به خوبی نشان می‌دهد که مصادیق بارز نقض فاحش حقوق بشر در درجه اول توسط خود آمریکایی‌ها رقم می‌خورد.

حقوق بشر مورد ادعای آمریکا یک امر مضحک است

اسماعیلی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگویی ضمن بازخوانی حقوق بشر آمریکایی گفت: مدعی‌ترین حکومت در حقوق بشر آمریکاست و مضحک‌تر از آن این است که آمریکایی‌ها بسیاری از ملت‌های آزادی‌خواه را به جرم حقوق بشر در مجامع بین‌المللی متهم می‌کنند، آن‌هایی که دستشان به خون ملت آغشته است، امروز آزادانه در کشورهای غربی فعالیت می‌کنند، نشست دارند و همایش اجرا می‌کنند و بسیاری از مسئولان حال و سابق آمریکایی در همایشی شرکت می‌کنند که بانیان آن کمر به قتل ایرانی‌ها بسته‌اند.

وی گفت: منافقین که امروز به عنوان یکی از گروه‌های سیاسی محسوب شده و اسمشان از گروه‌های تروریستی خارج شده است، در جنگ ایران و عراق به عنوان خائنین به ملت، اطلاعات مراکز درمانی و نظامی را به دشمن می‌دادند.

به گفته اسماعیلی؛ کسانی که ۱۷ هزار ترور را در داخل کشور انجام دادند، امروز گزارش‌هایی به عنوان مستندهای آمریکا از نقض حقوق بشر در ایران مطرح می‌کنند.

به گزارش دانا؛ استفاده از عبارت‌های “حقوق بشر” و “حمایت از دموکراسی” برای پروپاگاندا و سیاست‌گذاری، یکی از روش‌هایی است که آمریکایی‌ها در سال‌های گذشته، به‌‌ویژه در چهار دهه اخیر، از آن استفاده کرده‌اند آنها با سوءاستفاده از این عناوین، بیشترین جنایت‌ها را انجام داده‌اند، در واقع این عملکرد‌ها نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها با استفاده از بهانه‌هایی مانند حفاظت از حقوق بشر و حمایت از دموکراسی، به دنبال تحقق منافع جهانی خود هستند و از تبعیض، خشونت و بی‌عدالتی در برابر سایر کشورها و مردمان آنها، خودداری نمی‌کنند. با این حال، به علت اینکه حقوق بشر و دموکراسی اصول بنیادی جامعه بین المللی هستند، هیچ کشوری نباید برای تحقق منافع خود از آنها سوء استفاده کند.

در نهایت باید گفت عملکرد‌ها نشان می‌دهد که حقوق بشر آمریکایی برای هدف سیاسی و سلطه مورد استفاده قرار گرفته و بسیاری از کشورهایی که تحت تأثیر آمریکا قرار دارند، به علت سیاست‌های اشغالگرایانه و تجاوزکارانه، دچار بی‌عدالتی و خشونت شده‌اند.

منبع: راه دانا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه