حمیدرضا دنیادیده
رئیس شورای شهر رشت:

مشکل سراوان مشکل همه مردم ایران است/حل مشکل نباید به زباله سوز ختم شود

رئیس شورای شهر رشت گفت: مشکلی که در سراوان وجود دارد مشکل همه مردم ایران هست و همه در مقابل سراوان مسئولیت دارند.

مشکل سراوان مشکل همه مردم ایران است/حل مشکل نباید به زباله سوز ختم شود

به گزارش ۸دی، سید امیرحسین علوی امروز در کمیته مدیریت پسماند شهرستان رشت با اشاره به دغدغه شورای اسلامی شهر رشت نسبت به موضوع سراوان اظهار کرد: شورای شهر رشت قبل از اینکه اتفاقی در سراوان بیفتد و موضوع بحرانی شود نسبت به آن دغدغه داشت.

وی بابیان اینکه مشکل پسماند در سراوان تنها به مردم آن منطقه معطوف نیست و به همه مردم برمی‌گردد، افزود: مشکلی که در سراوان وجود دارد مشکل همه مردم ایران هست و همه در مقابل سراوان مسئولیت دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه هیچ‌کدام از مسئولان قصد شانه خالی کردن در رابطه با سراوان را ندارند، گفت: تمنای ما و همه شهروندان این است که از منازعات لفظی در رابطه با تصمیمی سازی ها ازجمله موضوع مهم سراوان خودداری کنیم.

علوی بابیان اینکه زباله در سراوان تنها مربوط به شهر رشت نیست بلکه زباله‌های شهرهای هم‌جوار را نیز شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: از اینکه موضوع پسماند در سراوان در دستور جلسه شهرستان قرارگرفته خوشحالم و از اینکه محیط‌زیست با ورود شرکت tcl در رابطه با پسماند مشکلی ندارد خرسندم.

وی با تاکید بر اینکه شورای شهر و شهرداری موثرانه به دنبال حل مشکل و معضل سراوان است، افزود: مدیریت پسماند باید به‌صورت جامع‌تر در دستور کار قرار بگیرد و برای آن فکر اساسی بشود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه نباید برای حل معضل سراوان را تنها به بحث در رابطه با یک زباله‌سوز خلاصه شود، تصریح کرد: باید به موضوع زباله در سراوان با یک‌دیده فراتر نگریست چون تولید زباله در شهر روزبه‌روز در حال افزایش است.

علوی بابیان حل مسئله زباله در شهر رشت نیازمند طرح جامع مدیریت پسماند است، گفت: باید بافرهنگ سازی و تفکیک زباله از مبدأ چاره‌ای برای مشکلات زیست‌محیطی زباله اندیشید گرچه تفکیک زباله از مبدأ جزئی از میزان تولید زباله را کم می‌کند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه