مدیرکل مدیریت بحران گیلان :

خسارت ۵ میلیارد تومانی ناشی از وزش باد شدید در استان/ غرب گیلان بیشترین آسیب را دیده است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵ میلیارد تومان خسارت ناشی از وزش باد شدید در گیلان واردشده باشد.

خسارت ۵ میلیارد تومانی ناشی از وزش باد شدید در استان/ غرب گیلان بیشترین آسیب را دیده است

به گزارش ۸دی؛ عباس صابر درودخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وزش باد گرم تا اواخر روز دوشنبه در گیلان اظهار کرد: وزش باد گرم از آستارا تا شرق گیلان را تحت تأثیر خود قرار داده است.

وی با اعلام اینکه بیشترین آسیب ناشی از وزش باد شدید در غرب گیلان بوده، افزود: سرعت باد در شهرستان‌های آستارا و تالش بسیار شدیدتر از سایر شهرستان‌ها بوده و خوشبختانه خسارت جانی ناشی از وزش باد شدید در گیلان نداشته‌ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اعلام اینکه سرعت باد در آستارا حتی تا مرز ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت نیز گزارش‌شده بود، گفت: در پی وزش باد شدید، شهرستان‌های آستارا، تالش، رضوانشهر، ماسال، فومن و شفت بیشترین آسیب را دیده‌اند.

صابر در تشریح خسارت‌های وارده بر شهروندان غرب گیلان خاطرنشان کرد: کنده شدن سربندی منازل و جدا شدن درختان از سطح زمین و قطعی برق ناشی از آن بیشترین خسارت را برای شهروندان به وجود آورده است.

وی بابیان اینکه تاکنون موفق به جمع‌بندی ریالی در رابطه با خسارت وزش باد نشده‌ایم اما پیش‌بینی می‌شود بالغ‌بر ۵ میلیارد تومان خسارت طی وزش باد در گیلان واردشده باشد، گفت: جمع‌بندی ریالی از خسارت‌ها پس از بررسی‌های دقیق‌تر و تهیه گزارش جامع به سمع و نظر مردم خواهد رسید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان بابیان اینکه در برخی از شهرستان‌ها تعیین خسارت‌ها به‌صورت صد در صد شناسایی شد است، گفت: در شهرستان رضوانشهر به دلیل افتادن درخت روی طویله ۴۰ درصد دام‌ها تلف‌شده‌اند و از این نوع خسارت‌ها به‌صورت موردی به ستاد مدیریت بحران گزارش‌شده است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه