تداوم آتش‌سوزی جنگل‌های گیلان + تصاویر و فیلم

در پی وزش باد گرم شدید در گیلان حدود ۶۰ هکتار از اراضی جنگلی استان در آتش سوخت؛ این در حالی است که علیرغم تلاش نیروهای امدادی همچنان بر حجم آتش افزوده می شود.

تداوم آتش‌سوزی جنگل‌های گیلان + تصاویر و فیلم

به گزارش هشت‌دی وزش باد گرم شدید در گیلان از شامگاه گذشته تاکنون موجب آتش‌سوزی اراضی جنگلی آستارا، تالش، ماسال، رضوانشهر، رودبار، شفت، اسالم، علفزارهای شهر رشت و برخی از باغات واجارگاه از توابع کلاچای شهرستان رودسر شد.

محمدرضا حق‌بین ساعاتی پیش از مهار حریق اراضی کیاکلایه لنگرود، مناطق جنگلی فومن و روستای اسبراهان سیاهکل خبر داد و اظهار کرد: حریق در پارک ملی بوجاق آستانه‌اشرفیه، روستای کاشکی سیاهکل نیز در حال اطفا است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان در ادامه افزود: روستای چره‌پشت ماسال امروز دچار حریق شد که راه دسترسی مناسب در برخی از مناطق در سطح استان وجود ندارد؛ اما با همه مشکلات موجود، تلاش برای اطفا حریق در ارتفاعات ماسال ادامه دارد.

آتش‌سوزی در جنگل‌های شفت از روز گذشته در دونقطه جنگل‌های سمت امامزاده اسحاق (ع) و سیاهمزگی رخ داد که در این راستا ۱۰ هکتار از جنگل‌های سیاهمزگی شفت در آتش سوخت.

طبق اعلام مهدی نقدی فرماندار شفت، این آتش‌سوزی‌ها تاکنون تلفات جانی در پی نداشته است و تلفات مالی آن نیز هنوز برآورد نشده است.

شهرام مؤمنی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت نیز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: عملیات مهار آتش‌سوزی علفزارها به‌واسطه رخداد باد گرم، کاهش رطوبت و افزایش خشکی هوا در ۱۷ نقطه از شهر و حومه رشت (بلوار خرمشهر پاییزان، دخانیات، پیرکلاچای، معلولین، جاده لاکان، خیابان لاهیجان، بلوار امام خمینی «ره»، داروسازی، میدان جهاد، صیقلان، جاده جیرده و…) رخ داد که بالغ بر ۱۴ ساعت و ۵۰ دقیقه به طول انجامید و بیش از ۶۹ آتش‌نشان به‌وسیله ۲۵ خودروی اطفایی و آب‌رسان نسبت به مهار آتش اقدام کردند.

اراضی جنگلی بالادست آبشار لاتون آستارا نیز شب گذشته به‌موجب وزش باد گرم در آتش سوخت که در این حادثه دو هکتار از جنگل‌های این شهرستان آسیب دید که در این راستا ۶۰ اصله درخت جنگلی و تعدادی درختان آلوچه و افرا که در طرح جنگل‌کاری کاشته شده بودند نیز طعمه حریق شدند.

علیرضا قومی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا در خصوص این حریق ساعاتی پیش اعلام کرد که در حال حاضر در ارتفاعات بالایی کوه اسپیناس شاهد آتش‌سوزی هستیم که قرار است گروه‌های امدادی و اتفاع حریق به منطقه اعزام شوند و به جهت وزش باد شدید در ساعات پایانی امشب، امیدواریم بتوانیم آن را مهار کنیم تا به فضاهای دیگر سرایت نکند.

برخی از باغات واجارگاه از توابع کلاچای شهرستان رودسر نیز که امروز دچار حریق شده بود با هوشیاری اهالی منطقه مهار شد.

چهار و نیم هکتار از اراضی حفاظت شده محیط‌زیست در ارتفاعات رودبار که دچار حریق شده بود، خوشبختانه آسیبی به اراضی جنگلی وارد نکرده است. تلاش امدادگران برای جلوگیری از سرایت و گسترش آتش در جنگل‌های رودبار را مشاهده کنید.

منطقه سوخته کوه لاهیجان نیز ساعاتی قبل دچار آتش‌سوزی شدید شد.

نمایی از آتش‌سوزی که به‌واسطه وزش باد گرم در جنگل‌های تالش رخ داد را در ادامه ببینید.

همچنین امروز حدود ۱۰ هکتار از کوهپایه حومه سه روستای کله‌سرا، چخره‌محله و درازمحله بخش اسالم شهرستان تالش به علت وزش باد گرم شدید، طعمه حریق شد که حضور به‌موقع مردم و جوانان منطقه، نیروهای امدادی بسیج، آتش‌نشانی و نیروهای جنگلبانی باعث شد شعله‌های آتش با وجود باد شدید مهار شود.

گروه‌های مردمی، جنگلبانان و نیروهای امدادی و بسیجی گیلان نقش به سزایی در مهار آتش اراضی جنگلی استان داشتند و از روز گذشته تاکنون در مناطق جنگلی حضور دارند.

به گفته محمدرضا حق‌بین سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان، حدود ۶۰ هکتار از اراضی جنگلی و ارتفاعات استان طی ۴۸ ساعت گذشته تاکنون در آتش سوخت.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه