هشت‌دی گزارش می‌دهد؛

خسارت میلیاردی وزش باد گرم در گیلان + تصاویر و فیلم

وزش شدید باد گرم در برخی از شهرستان‌های استان گیلان خسارت‌ میلیاردی بر جای گذاشت.

خسارت میلیاردی وزش باد گرم در گیلان + تصاویر و فیلم

به گزارش هشت‌دی وزش باد گرم از ظهر امروز در برخی از شهرستان‌های استان گیلان آغاز شد، این در حالی است که نفوذ جریان ناپایدار تا عصر روز سه‌شنبه در گیلان ادامه دارد.

امروز وزش باد شدید در خیابان گلباغ نماز شهر رشت، موجب سقوط داربست‌های یک ساختمان شد. همچنین وزش باد شدید باعث سقوط ۱۲ اصله درخت در خیابان‌های فلسطین، صیقلان، حاجی آباد، عینک، بلوار نماز و خسارت به دو خودرو شد. سقف یک خانه هم در کوی حسینی رشت تخریب شد و در اثر پرتاب سقف این خانه به خانه‌ها همجوار هم خسارت وارد شد.

آماده‌باش ۱۵ ایستگاه آتش‌نشانی در رشت

شهرام مؤمنی دقایقی پیش با اشاره به اینکه تاکنون ۱۷ اصله درخت در سطح شهر رشت سقوط کردند و به سه خودروی سواری خسارت وارد شد، اظهار کرد: سقف دو باب منزل مسکونی به موجب باد گرم، نسبتاً تخریب شد و هشت مورد حوادث ناشی از سقوط داربست، نمای ساختمان و حلب رخ داد که بدین سبب، سقف دو باب منزل مسکونی باتوجه‌به وزش شدید باد دچار شکستگی و آسیب جدی شد.

وی در ادامه افزود: باتوجه‌به خشکی هوا و وزش شدید باد در هفت نقطه از شهر رشت آتش‌سوزی علفزار اتفاق افتاد که خوشبختانه به منازل مسکونی و اماکن هم‌جوار سرایت نداشت و آتش‌نشانان سریعاً نسبت به مهار و اطفای آتش اقدام کردند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت با اشاره به اینکه گزارشی مبنی بر آسیب جانی دریافت نشد، تصریح کرد: در حال حاضر تیم‌های عملیاتی ۱۵ ایستگاه آتش‌نشانی رشت باتوجه‌به شرایط جوی و احتمال رخداد حوادث در آماده‌باش به سر می‌برند.

وزش باد شدید در انزلی نیز موجب سقوط دکل مخابراتی اداره پست شد.


طبق اعلام رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فومن، وزش باد گرم در فومن بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به تأسیسات راهداری این شهرستان خسارت وارد کرد و باعث افتادن ۲۱ اصله درخت چنار در مسیر ۸ کیلومتری جاده فومن به تولم‌شهر صومعه‌سرا شد.

علی باقری امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از بعد ظهر امروز دوشنبه تا سه‌شنبه با نفوذ جریانات ناپایدار شرایط برای افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق در گیلان فراهم می‌شود.

وی در ادامه افزود: سرعت لحظه‌ای وزش باد در مناطق جلگه‌ای گیلان بین ۴۰ الی ۶۰ کیلومتر بر ساعت و در ارتفاعات و دامنه‌ها بین ۷۰ الی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی‌شده است.

کارشناس هواشناسی گیلان تصریح کرد: امروز به علت جریانات جنوبی شاهد افزایش دما بودیم و فردا به شکل تدریجی به علت شمالی شدن سوی جریانات کاهش محسوس دما را خواهیم داشت.

گفتنی است که در جدیدترین به‌روزرسانی هواشناسی گیلان اکنون سرعت وزش باد در ایستگاه جنوبی شهر رشت ۷۰ کیلومتر بر ساعت عنوان است و از شهروندان خواسته شده که از تردد غیر ضرور و ایستادن در زیر سازه‌ها آهنی و درختان خودداری نمایند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه