سراوان بنویسید سرطان بخوانید

کوچکی نژاد: مقصران آلودگی در سراوان باید محاکمه شوند/ کدام مسئول حاضر می شود خانواده اش در سراوان زندگی کند؟!

سراوان یا سرطان! مردم این سامان که روزگاری از طبیعت بکر آن لذت می بردند اکنون از حفظ جان خویش نیز ترس دارند.

کوچکی نژاد: مقصران آلودگی در سراوان باید محاکمه شوند/ کدام مسئول حاضر می شود خانواده اش در سراوان زندگی کند؟!

به گزارش ۸دی، به نقل از «دیارباران»، زخمی که بر پیکر طبیعت بی نظیر سراوان زده شد بار دیگر زبان باز کرد تا مردم این منطقه که اکنون به بزرگترین محل دفن زباله کشور تبدیل شده است با تجمع و اعتراض زبان به شکوه بگشایند.

سراوان یا سرطان! مردم این سامان که روزگاری از طبیعت بکر آن لذت می بردند اکنون از حفظ جان خویش نیز ترس دارند.

سراوان جایی است که به گفته خود همین مسئولین، مسئولی پیدا نمی شود که بتواند در آن زندگی کند یا خانواده اش را برای زمانی هر چند موقت در این سرا سُکنی دهد.

هرچند فرماندار رشت در تجمع اعتراضی مردم سروان جضور یافت و این اعتراضات شاید بتواند نگاه کوچکی از توجه مسئولان را به خود متوجه کند اما کاش این توجه کارگر افتد و درد این مردم دوا شود.

**مقصران آلودگی سراوان باید محاکمه شوند

جبار کوچکی نژاد در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران» در واکنش به تجمع مردم سواران در محل دپو زباله های گیلان، اظهار کرد: مردم حق دارند از آب و هوای خوب خدادای و زیرساخت های مطلوب روستایی بهره مند باشند.

وی افزود: داشتن هوای خوب حق طبیعی مردم است و کسی نمی تواند این حق را از مردم بگیرد و وقتی طبیعت و هوای آنها آلوده می شود و هجوم امراض مختلف را شاهد هستند باید از خودشان دفاع کند.

نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: بارها گفته ام که یکی از مسئولان نمی تواند حتی دو روز در این منطقه و در کنار دپو زباله ها زندگی کند و خانواده های آنها طاقت نمی آورند و این در حالی است که نظام جمهوری اسلامی آمده تا مردم بتوانند از حق خودشان دفاع کنند.

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه هوای سالم و بدون آلودگی حق طبیعی مردم این منطقه است، اضافه کرد: این حق، سالیان سال است که از مردم گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مسئولان ذیربط به جای اینکه بر مردم فشار بیاورند مشکلات مردم را حل کنند، تصریح کرد: مقصران آلودگی سراوان باید محاکمه شوند.

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه باید کسانی که قول حل معضل سراوان را دادند و هنوز این مشکل را حل نکردند محاکمه و مجازات شوند، اظهار کرد: باید حق مردم رعایت شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه