حمیدرضا دنیادیده
امام‌جمعه رودبار در گفت‌وگو با 8دی:

دولت باید سازوکار مطالعه را در جامعه نشر دهد/ فضای مجازی جایگزینی مناسب برای کتاب نیست

امام‌جمعه رودبار مطالعه را از نیازمندی‌های جوامع درحال‌توسعه برشمرد و گفت که فضای مجازی نمی‌تواند جایگزینی مناسب برای کتاب شود.

دولت باید سازوکار مطالعه را در جامعه نشر دهد/ فضای مجازی جایگزینی مناسب برای کتاب نیست

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مسعود داودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی کتاب‌خوانی را یکی از نیازهای اصلی جامعه درحال‌توسعه برشمرد و اظهار کرد: هر جامعه در حال رشد و توسعه‌ای برای نیل به اهداف خود نیازمند کتاب‌خوانی است.

وی به درگیری بیش‌ازحد جوامع بشری با فضای مجازی در عصر کنونی اشاره کرد و افزود: جوامع بشری بیش ازآنچه نیاز است با فضای مجازی همراه شده و متأسفانه وقتی برای کتاب‌خوانی وجود ندارد.

امام‌جمعه رودبار با تاکید بر اینکه کتاب‌خوانی هدفمند موجب رشد و تعالی انسان می‌شود، گفت: هرچقدر فرهنگ کتاب‌خوانی در بین نوجوان و جوان ترویج شود و سرانه کتاب‌خوانی در کشور به یک عادت تبدیل شود به‌سوی توسعه پیشرفته‌ایم.

داودی کتاب‌خوانی را به‌عنوان یک وظیفه روزمره برای مردم و اهل خرد برشمرد و بیان کرد: همه مردم باید برنامه‌ریزی داشته باشند تا کتاب خواندن را در سبد زندگی روزمره خود بگنجانند.

وی با اشاره به این نکته که دولت و مسئولین نیز باید سازوکارهای کتاب‌خوانی و مطالعه را در جامعه نشر دهند، مطرح کرد: علاوه بر مسئولین افراد اهل ذوق و سلیقه نیز باید با ابداعات و نمونه‌های جذاب در راستای فرهنگ کتاب‌خوانی جامعه بکوشند.

امام‌جمعه رودبار در ادامه مطلب خاطرنشان کرد: یک نانوا هم می‌تواند در کنار عرضه نان از وقتی‌که مردم منتظر می‌مانند تا نان آماده شود استفاده کند و فرهنگ کتاب‌خوانی را ترویج کند.

داودی با تاکید بر اینکه نیاز به کتاب از ضروریات زیرساختی در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود، گفت: نیاز به علم روز و کتاب مفید از ضروریات زندگی است و همه باید تلاش کنند تا افزایش مطالعه در کشور رقم بخورد چنانچه اکنون در اتوبوس، مترو، مطب و یا سایر فضاها کتاب در دسترس قرار دارد و می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی بابیان اینکه فضای مجازی در تسریع انتقال مطالب خوب است و باید در دسترس باشد، گفت: همه باید به این نکته برسند که فضای مجازی نمی‌تواند جایگزینی مناسب برای کتاب در جامعه قرار بگیرد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه