امام جمعه رودبار در گفتگو با هشت‌دی:

ایمان به خدا و حرکت بر اساس تکلیف از ویژگی‌های امام خمینی است

امام‌جمعه رودبار با اشاره به ویژگی‌های شاخص امام خمینی(ره)، گفت: ایمان به خدا و حرکت بر اساس تکلیف و عدم واهمه از دشمن از ویژگی‌های متمایز امام از سایر علمای دین در طول تاریخ است.

ایمان به خدا و حرکت بر اساس تکلیف از ویژگی‌های امام خمینی است

حجت‌الاسلام سید حسن سید محمدی در گفتگو با هشتدی، با اشاره به خط‌مشی امام در امتداد جریان علمای شیعه، اظهار کرد: اعتماد امام به مردم و همراهی مردم وجه تمایز حضرت امام خمینی‌(ره) با سایر علمای دین است.

وی به نقل از خاطرات شهید مطهری در رابطه با امام خمینی(ره) گفت: از ایشان پرسیدند که امام را چگونه یافتی؟ گفت او کسی است که ایمان به هدف، ایمان به خدا و ایمان به مردم دارد لذا امام از همان ابتدا بر آگاهی مردم در راستای حضور در میدان تاکید داشت به‌خصوص بر حضور بانوان در کنار مردان، که تمام این مسائل سبب تشکیل حکومت اسلامی و شیعی توسط امام خمینی (ره) که حدود ۱۴۰۰ سال آرزوی ائمه و تمام بزرگان دین بود شود.

امام‌جمعه رودبار تصریح کرد: ایمان به خدا و حرکت بر اساس تکلیف و عدم واهمه از دشمن از ویژگی‌های متمایز امام از سایرین بود که هم خودش و هم مردم را به انجام تکلیف توصیه کرد و نتیجه را به خدا واگذار کرد.

حجت‌الاسلام سید محمدی با اشاره به پیش‌بینی‌های نادرست برخی مفسران در خصوص عدم امتداد انقلاب پس از رحلت، امام بیان کرد: این نظریه‌ها معمولاً بر اساس مسائل دنیوی وعدم شناخت امام و دین و مردم ایران ارائه شد؛ لذا امام هیچ‌گاه برای خودش چیزی نخواست و همواره انقلاب را متعلق به تمام مردم می‌دانست همان چیزی که در هیچ یک از انقلاب‌های دنیا یافت نمی‌شود که متاسفانه شاهد غفلت تحلیلگران تاریخی از این مسائل بوده‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پس از گذشت ۴۴ سال از عمر انقلاب‌اسلامی لازم است تمام کسانی که در جریانات قبل و بعد از انقلاب حضور داشتند نسبت به بازخوانی اهداف انقلاب و تبیین برای نسل جوان که همواره مورد تاکید رهبر انقلاب بوده است، اهتمام داشته باشند زیرا برای دفاع از این نسل که مورد تهاجم شدید دشمن قرار گرفته راه درست را در تبیین انقلاب، اسلام، دین و منویات امامین انقلاب نشان دهیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه