عصر امروز؛

نرم افزار جامع «نیازمندی‌های اربعین» در رشت رونمایی شد + عکس

عصر امروز با حضور فرمانده سپاه قدس گیلان از نرم‌افزار اندرویدی “نیازمندی‌های اربعین” جهت تسهیل در سفر زائران اربعین حسینی رونمایی شد.

نرم افزار جامع «نیازمندی‌های اربعین» در رشت رونمایی شد + عکس

به گزارش ۸دی، عصر امروز با حضور سردار محمد عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس گیلان از نرم‌افزار اندرویدی “نیازمندی‌های اربعین” جهت تسهیل در سفر زائران اربعین حسینی در سالن شهدای صالحین سپاه قدس گیلان رونمایی شد.

در این مراسم که تولید کنندگان این نرم افزار در دفتر استانی سازمان سراج نیز حضور داشتند سردار عبدالله پور با بیان اینکه ایده‌ی تولید این نرم افزار بسیار ارزشمند است اظهار داشت: هدف امام حسین(ع) در قیام عاشورا باید شناخته شود و ما باید از حادثه عاشورا عبرت بگیریم، در تاریخ کشتاری بسیار بیشتر نیز داشتیم اما چه شد که امام حسین(ع) با ۷۲ نفر کاری کرد که تا قیامت در یادها ماند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اخلاص امام حسین(ع) در حادثه کربلا افزود: این قیام بسیار عجیب است و شدت مصیبت در آن انسان را گیج می‌کند.

عبدالله‌پور ضمن ذکر خاطره‌ای از شهید علیرضا رحیمی گفت: قصه‌ی شهادت این شهید بزرگوار با پدرش کاری کرد که شهادت علی‌اصغر با امام حسین(ع) کرد و پدر بزرگوار شهید یک شبه خمیده و رنجور شد.

وی افزود: امام حسین(ع) هرچه داشت برای احیای اسلام داد و خدا نیز هر آنچه که در عالم دارد به امام حسین(ع) داد و سلسله امامت از نور و سلاله پاک ابا عبدالله(ع) ادامه یافت.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه امام عصر(عج) برای خونخواهی امام حسین(ع) ظهور می‌کند ادامه داد: هیچ عملیاتی در دوران دفاع مقدس نبود که با روضه امام حسین(ع) آغاز نشود و نوار فشنگ‌های رزمندگان روضه امام حسین(ع) بود.

عبدالله‌پور با تاکید بر اینکه سازندگان نرم افزار اربعین آینده خود را با این کار تضمین کرده اند گفت: شما جوانانی که با اینکار به امام حسین(ع) خدمت کرده اید حتما پاداش بیشتری از آن حضرت خواهید گرفت.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) به روز دهم عاشورا و خاک کربلا ارزش داد اظهار کرد: بسیاری از مردم نمی‌دانند چگونه از ولایت حمایت کنند در حالی که با ولایت ماندن موجب عاقبت به خیری است و ما باید دقت کنیم که تندتر یا کندتر از ولی فقیه حرکت نکنیم، برخی هستند که فقط ادای با ولایت بودن در می‌آورند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به عملیات سپاه در اربعین گفت: مدیریت زائرین خارجی امسال به عهده سپاه است، ما مهمانان خارجی را از مرز آستارا عبور می‌دهیم و در ۴ ایستگاه صلواتی از آنها استقبال و پذیرایی می‌کنیم.

عبدالله پور گفت: امسال ۱۰ هزار نفر زائر خارجی از مرز آستارا عبور می‌کنند و تحویل مرز شلمچه خواهند شد و  پس از زیارت از مرز آستارا خارج خواهند شد.

وی در پایان گفت: امیدواریم امسال آخرین سالی باشد که گروههای بی‌دین و لامذهب داعشی در کشورهای همسایه حضور داشته باشند.

سجاد ستوده مسئول نمایندگی سازمان سراج در گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه سازمان فضای مجازی سراج در استان تاکنون نرم افزارهایی در جهت هویت بخشی به جوانان استان نیز تولید کرده است اظهار داشت: نرم‌افزار نیازمندی‌های اربعین از سوی قرارگاه فضای مجازی سپاه قدس گیلان و سازمان فضای مجازی سراج گیلان در استان تولید و رونمایی شد.

وی هدف از تولید نرم‌افزار “نیازمندی‌های اربعین” را تسهیل در سفر زائران اربعین حرم حضرت امام حسین(ع) دانست و افزود: این نرم‌افزار به‌منظور تسهیل در سفر اربعین برای شرکت در اجتماع بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی تولید شده است.

وی با تاکید بر اینکه این نرم‌افزار از لحاظ محتوایی یکی از کامل‌ترین نرم‌افزارهای مرتبط با موضوع اربعین است و نیازمندی زائران پیاده اربعین حسینی در این نرم‌افزار مد نظر قرار گرفته شده گفت: با طراحی بخش‌های مختلف در این نرم‌افزار تلاش شده است نیازمندی زائران برطرف شود.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج استان گیلان ادامه داد: در نسخه نخست این نرم افزار تلاش شده تا با استفاده از آخرین متدها و شیوه‌های نوین طراحی و کدنویسی اندروید از لحاظ گرافیکی فضایی جذاب همراه با امکانات ارتباط تعاملی در اختیار مخاطب قرار گیرد.

ستوده محتوای این نرم‌افزار را در ۳ بخش قبل از سفر، هنگام سفر و بعد از سفر عنوان کرد و افزود: سه قسمت مذکور بخش‌های مختلفی چون “گنجینه” شامل سخنرانی، مستند، کلیپ‌های آموزشی و انگیزشی، مداحی‌های صوتی تصویری دارد.

وی خاطرنشان کرد: کوله پشتی، دانستنی‌ها، کتابخانه، وضعیت آب و هوا، پیامک‌ها، طب ایرانی ـ اسلامی، نقشه آفلاین، زبان یار، خرید شارژ، توصیه‌های پزشکی، ادعیه، کمک‌های اولیه، ابزارها و آداب و احکام زیارت از دیگر امکانات قرار داده شده در این نرم‌افزار است.

ستوده با اشاره به اینکه نرم‌افزار “نیازمندی‌های اربعین” در تلاشی مشترک از سوی دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج در گیلان و با همکاری گروه نرم افزاری تاپ طراحی و تولید شده است افزود: این نرم‌افزار پس از رونمایی در مارکت‌های اندرویدی کشور بارگذاری شده و در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه