حمیدرضا دنیادیده
معاون وزارت جهاد کشاورزی:

باید گفتمان ما در صنعت ابریشم تغییر کند/در دنیا از ابریشم در تهیه محصولات آرایشی استفاده می کنند

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: باید گفتمان ما در حوزه‌های اقتصادی صنعت ابریشم و سایر مشتقات ابریشم تغییر کند.

باید گفتمان ما در صنعت ابریشم تغییر کند/در دنیا از ابریشم در تهیه محصولات آرایشی استفاده می کنند

حسن رکنی بابیان اینکه در صنعت ابریشم غفلت شده، اظهار کرد: امیدواریم با برنامه‌های جدید اقداماتی تأثیرگذار در حوزه صنعت ابریشم و نوغانداری با همکاری دانشگاهیان رقم بخورد.

وی یکی از ارکان اقتصاد را درگذشته ابریشم نام برد و افزود: درگذشته ایران مسیر ابریشم بوده و اقتصاد ابریشم در سال‌های گذشته رونق بسیار زیادی داشت که باید مجدداً در این زمینه کوشید.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه استان گیلان در صنعت نوغانداری پیشرو است، گفت: از مجموع ۱۸ هزار نفر فعال در این حوزه حدود ۸ هزار کشاورز در گیلان حضور دارند که اهمیت بالایی استان گیلان را می‌رساند.

رکنی بابیان اینکه همه‌ی گیلانیان درگذشته به صنعت نوغانداری مشغول بوده‌اند، گفت: باید گفتمان ما در حوزه‌های اقتصادی صنعت ابریشم، الیاف و سایر مشتقات ابریشم تغییر کند.

وی بابیان اینکه نمی‌توان الیاف طبیعی را با الیاف سنتز شده مقایسه کرد، گفت: ممکن است الیاف‌های مصنوعی تأثیر در کمرنگ شدن الیاف طبیعی و یا ابریشم بگذارد اما هیچ‌گاه محصول ابریشم و نوغان طبیعی از بین نخواهد رفت.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه در تولید باید حرف تازه داشته باشیم، گفت: اگر با کمک دانشگاهیان همه‌ی کارهای اقتصادی دانش‌بنیان شود شاهد رشد قابل‌ملاحظه‌ای در اقتصاد و رونق کشاورزان خواهیم بود.

رکنی بابیان اینکه فرش ابریشمی تا حدید در بازار کشش دارد، گفت: اگر هزینه‌های تولید فرش ابریشم کاهش پیدا کند می‌تواند پررنگ‌تر در بازار حضور پیدا کند.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه پرداختن به صنعت نوغانداری تنها رونق اقتصاد کشاورزی نیست، بیان کرد: می‌توان با پرداختن به صنعت نوغانداری فعالیت‌های جانبی نظیر گردشگری را فعال کرد و درآمدهایی را نیز ایجاد کرد.

رکنی بابیان اینکه دنیا صنعت ابریشم را گسترش داده، بیان کرد: امروز در دنیا از صنعت ابریشم حتی در تهیه محصولات بهداشتی و آرایش نیز بهره می‌گیرند که ارزش اقتصادی آن چندین برابر صنعت مستقیم آن است.

وی بابیان اینکه در بخش پروتئین اتفاق خوبی در کشور رقم خورده گفت: در ۱۰ سال گذشته جز کشورهای واردکننده لبنیات بودیم اما امروز با فعال کردن تولیدکنندگان دامی جز صادرکنندگان این حوزه هستیم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی بابیان اینکه تراز تولیدات دامی کشور در حال مثبت شده است، گفت: با توجه به پتانسیل‌هایی که در کشور وجود دارد امیدواریم صنعت پروتئینی کشور را به حدی که مطلوب و شایسته کشور است برسانیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه