خبرنگار: محدثه فردی
امام جمعه موقت رشت:

هر جا مقابل آمریکا کوتاه آمدیم احمق‌ها فکر کردند ما در موضع ضعف قرار داریم

امام جمعه موقت رشت سخن رئیس جمهور مبنی بر اینکه اگر قرار است یک کشور از برجام خارج شود همه خارج می‌شویم را درست دانست و گفت: هرجا کوتاه آمدیم و حسن نیت نشان دادیم این احمق‌ها فکر کردند ما ضعیف هستیم.

هر جا مقابل آمریکا کوتاه آمدیم احمق‌ها فکر کردند ما در موضع ضعف قرار داریم

به گزارش خبرنگار هشت دی از رشت، حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل پور رضا در ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت اظهار داشت: انسانها باید از فرصت‌ها بهره‌مند شده و عقل  خود را  پرورش دهند  زیرا این عقل سلیم است که انسان را به قرب الهی می‌رساند.

وی با بیان اینکه  نگهداری ایمان در آخرالزمان بسیار سخت است افزود: برای حفظ ایمان به خدا چاره‌ای جز تقوا وجود ندارد.

خطیب جمعه رشت با تاکید به اینکه ایمان جاده‌ای لغزنده است، به شهادت امام حسین علیه السلام در صحنه عاشورا اشاره کرد و افزود: درست است که امام حسین علیه‌السلام در نبرد با سپاهیان دشمن به شهادت رسید اما ماندگاری حماسه حسینی سند این است که خود شهادت نوعی پیروزی است.

پور رضا وجود بیش از دو هزار شهید روحانی در انقلاب اسلامی را مایه افتخار دانست و با اشاره به تاثیر حضور جوانان در نظام اسلامی  خطاب به آنها گفت: جوانان عزیز!  چشم امید ما به پاکی شماست.

امام جمعه موقت رشت خطاب به مسئولان استان گفت: شما مسئولیت را به نمایندگی از مردمی دارید که برای انقلاب از همه وجودشان گذشتند لذا سعی کنید در مدیریت، خدا را در نظر داشته باشید.

خطیب جمعه رشت تأکید کرد: مسئولین جمهوری اسلامی! شما را به خدا مقداری نهج البلاغه بخوانید و ببینید که علی علیه‌السلام در خصوص حکومت‌داری چه دستوراتی را تبیین کرده است.

وی خطاب به مسئولان با تأکید بر اینکه مدیریت علی‌وار  را شعار خود قرار دهید به تبیین شرایط صیادی در استان پرداخت و افزود: مسئولین باید به این مسئله استراتژیک استان توجه خاصی داشته باشد.

پوررضا ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدا  و شهدای مفقودالاثر خطاب به جوانان گفت: بروید به خانواده های شهدا سر بزنید و با مسئله آتش به اختیاری که رهبری معظم انقلاب بر آن تأکید دارند معنویات خود را بالا ببرید.

امام جمعه موقت رشت از  جای خالی وزیر علوم در کابینه دولت اظهار تاسف کرد و افزود: چگونه است که وزارت علوم با بیش از ۷۰ هزار هیئت علمی هنوز نتوانسته است این جای خالی را پر کنند؟

وی با تأکید بر اینکه بیرون از نظام برخی‌ها منتظر فرصت سودجویی هستند تا هر غلطی دلشان می خواهد انجام دهند، گفت: یکی از دلایل خالی ماندن این جایگاه وزارت، می‌تواند وجود بازی‌های جناحی و سیاسی باشد که  امیدواریم خیلی به طول  نینجامد.

پور رضا ادامه داد: دشمنان می خواهند در کشور جنگ احزاب رخ دهد تا ما را در موضع ضعف ببینند.

خطیب جمعه رشت وزارت آموزش و پرورش را نیز نیازمند توجه دانست و خطاب به شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر در وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم دقت لازم صورت نگیرد سند ۲۰۳۰ رخ خواهد داد در صورتی که سند اسلامی شدن را تدوین کرده‌ایم اما مکانیزم اجرایی آن وجود ندارد.

پور رضا با اشاره به توافق برجام که در زمان شکل گیری موافقان و مخالفانی داشت اظهار کرد: موافقان برجام، نظر مخالفان را نگاهی خصمانه می پنداشتند حال که رئیس جمهور  ما نیز سخن از خروج برجام گفته است امیدواریم که روی سخنشان بمانند.

امام جمعه موقت رشت سخن رئیس جمهور ایران مبنی بر اینکه اگر قرار است یک کشور از برجام خارج شود همه خارج می‌شویم را درست دانست و تصریح کرد: هرجا کوتاه آمدیم و حسن نیت نشان دادیم این احمق‌ها فکر کردند ما ضعیف هستیم.

وی گفت: متاسفانه ما آمریکا را به نسل جوان نشناساندیم و لیبرال مسلک‌های داخلی نیز با بیان نگاه مثبت، اصل وجود آمریکا را مطرح نکرده اند، حال ببینید که این آمریکاست.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه