حجم مبادلات بین گیلان و آستاراخان ۲۰ درصد کاهش داشته است

بارانوف با این توضیح که صادرات کالا از ایران به روسیه ۵ درصد رشد داشته است تصریح کرد: حجم مبادلات بین گیلان و آستاراخان ۲۰ درصد کاهش داشته است.

حجم مبادلات بین گیلان و آستاراخان ۲۰ درصد کاهش داشته است

به گزارش ۸دی نیوز، دنیس آفاناسیف وزیر ارتباطات و اقتصاد خارجه آستاراخان در دیدار با استاندار گیلان وجود امکانات و توانمندی ها استان های گیلان و آستاراخان را مورد تاکید قرارداد و با اظهار خرسندی از اینکه حجم مبادلات بین این دو استان درحال افزایش است اظهار کرد: در ادامه همکاری ها با گیلان همکاریهای اجتماعی و انسان دوستانه را افزایش خواهیم داد.

آفاناسیف از اعزام تعدادی از دانشجویان زبان فارسی آستاراخان برای گذراندن دوره آموزشی به گیلان خبرداد و تصریح کرد: منطقه آزاد تجاری انزلی فرصت خوبی برای مبادلات تجاری بین گیلان و آستاراخان است.

وزیر ارتباطات و اقتصاد خارجه آستاراخان از ایجاد منطقه آزاد تجاری در آستاراخان در آینده نزدیک خبرداد و در ادامه وسعه ارتباطات بین گیلان و ارتباطات را نیازمند احداث خط هوایی بین دو استان عنوان کرد و از تمایل شرکت آسمان برای راه اندازی این خط هوایی خبرداد و افزود: راه اندازی خط هوایی در افزایش گردشگر بین دو استان حائز اهمیت است.

وی تهیه فیلم های کوتاه به زبان ایرانی و روس از جاذبه های گردشگری دو استان را در شناساندن مردم منطقه به هم موثر عنوان کرد ودر ادامه از نصب مجسمه عمر خیام در جلوی درب ورودی دانشگاه آستاراخان خبرداد.

وی افزود: در چهارمین اجلاس سران کشورهای دریای خزر این مجسمه توسط رئیس جمهور ایران رونمایی می شود.

در ادامه این نشست ماکسیم بارانوف سرکنسول روسیه از کاهش ۳۵ درصدی حجم مبادلات تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و روسیه خبر داد.

وی حجم مبادلات ایران و روسیه را در حدود ۲ میلیارد دلار عنوان نمود و اظهار کرد: صادرات کالا از روسیه به ایران ۴۴درصد کاهش داشته است.

بارانوف با این توضیح که  صادرات کالا از ایران به روسیه ۵ درصد رشد داشته است تصریح کرد: حجم مبادلات بین گیلان و آستاراخان ۲۰ درصد کاهش داشته است.

استاندار گیلان در این دیدار با اشاره به نزدیکی رشت و آستاراخان اظهار کرد: تفاهمنامه ای که بین استانداران قبل و آستاراخان شکل گرفت باید پی گیری شود.

وی با این توضیح که باید برای افزایش گردشگر بین گیلان و آستاراخان جنبه تجاری به روابط داد با اشاره به وجود بیمارستانهای مجهز و پزشکان متخصص در گیلان اظهار کرد: آستاراخان می تواند همانند کشورهای همجوار از فرصت توریست درمانی در گیلان بهره مند شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه