مدیرکل راه و شهرسازی گیلان:

بیش از ۱۰۰۰ واحد از مسکن مهر گیلان در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد

خاوری گفت: یک‌هزار و ۴۰۸ واحد از مسکن مهر استان گیلان در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

بیش از ۱۰۰۰ واحد از مسکن مهر گیلان در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش ۸دی، علی خاوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه تفکر مسکن کار خوبی بوده و در طول تاریخ شبیه مسکن مهر را سراغ ندارم، اظهار کرد: در قالب تفکر مسکن مهر یک شهروند بدون پول دادن به زمین و دریافت وام با تسهیلات پایین می‌تواند صاحب مسکن شود.

وی با بیان اینکه تسهیلات وام مسکن مهر در تهران ۱۲ درصد، در مراکز استان‌ها هفت درصد و در شهرستان‌ها چهار درصد بدون سپرده‌گذاری است، تصریح کرد: سیاست‌گذاری احداث ساختمان‌های مسکن مهر اشتباه بوده و چون تعاونی‌ها تجربه کار را نداشتند در طرح مسکن مهر مشکل ایجاد کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با تأکید براینکه به سرانجام رسیدن مسکن مهر تعهد نظام و دولت بوده و در تلاش هستیم مردم صاحب مسکن شوند، خاطرنشان کرد: در سطح استان گیلان در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت ۵۱ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر داریم.

خاوری با تصریح براینکه یک‌هزار و ۴۰۸ واحد از مسکن مهر استان گیلان در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسند، بیان کرد: نزدیک ۱۱ هزار واحد مسکن مهر در سطح استان باقی‌مانده که ۵۰ درصد آن برای نمونه در منجیل، لوشان و رودبار فاقد متقاضی بوده و تکلیفی برای اتمام آن نداریم.

وی با اشاره به اینکه از تعداد واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر استان گیلان، پنج‌هزار و ۵۰۰ واحد متقاضی دارند که سه‌هزار تا چهارهزار واحد آن به تعاونی‌ها تعلق دارند، گفت: عمده مشکل ما در همین تعاونی‌ها است و در تلاش هستیم پرونده مسکن مهر استان تا اواسط سال بعد بسته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان جانمایی مسکن مهر برخی از شهرستان‌های استان گیلان نظیر شهرستان رشت، لنگرود، آستارا و آستانه‌اشرفیه را در بهترین نقاط شهری دانست و بیان کرد: مسکن مهر رشت شاهکاری بوده که مشابه آن در هیچ جای کشور ایجاد نشده است.

خاوری با اشاره به اینکه در مسکن مهر رشت تقریباً ۱۳۳ واحد خالی وجود داشته و در لنگرود متقاضیان مسکن مهر در حال تکمیل کردن فرم‌ها هستند، افزود: مردم در مسکن مهر خود نشسته یک‌عده ناراضی و حجم قابل‌توجهی هم راضی هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه