به بهانه آزمون کارآمدی برجام؛

ترامپ در فکر بازرسی مراکز نظامی ایران است

ظاهرا دولت ترامپ قرار است در ادامه بهانه جویی های خود از توافق هسته ای، دسترسی به برخی از سایت های نظامی ایران را خواستار شود.

ترامپ در فکر بازرسی مراکز نظامی ایران است

به گزارش ۸دی به نقل از از مهر، منابع آگاه از تلاش دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای بازرسی سایت های نظامی ایران که واشنگتن به آنها مشکوک است، خبر دادند.

هدف از این اقدام آزمودن کارآمدی توافق هسته ای عنوان می شود که رئیس جمهور آمریکا به ادامه آن راضی نیست.

گفته می شود این بازرسی ها یکی از نشانه های رویکرد به مراتب خصمانه تر واشنگتن در پیگیری ادعای خود مبنی بر ممانعت ایران از دستیابی به سلاح اتمی است.

این در حالی است که دولت ترامپ ادعا می کند قصد نظارت بر اجرای هر چه دقیق تر توافق موجود را همزمان با تلاش برای رفع نواقص جدی آن دارد.

تلاش اخیر دولت واشنگتن متقاعد کردن کشورهای اروپایی برای مذاکره پیرامون توافقی که مانع از آغاز دوباره برنامه هسته ای ایران بعد از اتمام وقفه ۱۰ ساله قید شده در برجام شود را نیز شامل می شود.

ادعا می شود درخواست بازرسی که احتمالا با مقاومت ایران روبرو می شود، تاثیر چشمگیری بر تصمیم ترامپ به ادامه توافقی دارد که از مدت ها پیش خواهان برهم زدن آن بود.

این در حالی است که این روزها ترامپ ادعا می کند اگر در گزارش ۳ ماهه بعدی نشانه ای از تایید پایبندی ایران به توافق هسته ای باشد، موجب حیرت وی خواهد بود.

وی همچنین بار دیگر برای آنکه افکار داخلی آمریکا را تطمیع کند، به تهدید ایران روی آورده و می گوید اگر تهران از توافق با ۱+۵ عقب نشینی کند، چنین و چنان می کنم!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه