ترامپ خود را تسلیم کرد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا دقایقی پیش خود را تسلیم مقامات قضایی در زندان «فولتون کانتی» در ایالت جورجیا کرد.

ترامپ خود را تسلیم کرد

به گزارش هشت‌دی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای تفهیم اتهام در پرونده تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات در ایالت جورجیا در سال ۲۰۲۰ خودش را تسلیم بازداشتگاه فولتون کرد.

 دادستان منطقه‌ای بخش «فالتون» به ترامپ و ۱۸ نفر دیگر از متهمان این پرونده تا ظهر جمعه برای تسلیم خود در برابر مسئولان این پرونده وقت داده بود.

 ترامپ هفته گذشته به ۱۳ فقره جرم در ارتباط با تلاش برای ابطال نتیجه انتخابات در ایالت جورجیا در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ متهم شده است. این یکی از چهار پرونده قضایی مفتوح علیه ترامپ است.

 رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند از ترامپ عکس بازداشت گرفته شده است. از میان ۴ پرونده‌ای که علیه ترامپ باز است این نخستین‌بار است که از او عکس بازداشت گرفته شده است.

 ترامپ دقایقی بعد از ورود به این بازداشتگاه باتوجه‌به توافق برای وثیقه ۲۰۰ هزاردلاری از این زندان آزاد شد. در این توافق مقرر شده ترامپ تا زمانی که برای ارعاب یا تهدید شهود اقدام نکند می‌تواند زمان محاکمه آزاد باشد.

 ترامپ دادستان این پرونده را «چپ رادیکال» توصیف کرده و گفته فرماندار جورجیا با این دادستان برای بدنام‌کردن او تبانی کرده‌اند.

 این چهارمین پرونده کیفری است که در چند ماه اخیر به جریان افتاده است. او در یک پرونده دیگر به نگه‌داشتن اسناد محرمانه آمریکا بعد از ترک کاخ سفید متهم شده است.

 رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پرونده اسناد محرمانه به ۴۰ فقره جرم از جمله نگهداری آگاهانه اطلاعات حساس دفاعی و مانع‌تراشی در اجرای عدالت متهم شده است.

 پرونده دیگر علیه ترامپ، به تلاش او برای ابطال نتیجه انتخابات قبل از شورش ۶ ژانویه ۲۰۲۱ مربوط می‌شود. در این شکایت‌نامه که در آن ۴ اتهام مطرح شده ترامپ به جرایمی مانند توطئه برای فریب دولت و توطئه برای مانع‌تراشی در تأیید رئیس‌جمهوری جو بایدن توسط کنگره متهم شده است.

 علاوه بر اینها ترامپ در ماه مارس به نخستین رئیس‌جمهور ایالات متحده تبدیل شد که به دلیل پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در سال ۲۰۱۶ و دستکاری اسناد تجاری با اتهامات کیفری مواجه شد.

 او در دادگاه ۳۴ اتهام مطرح‌شده علیه خود در این پرونده را رد کرد. در این پرونده هر یک از اتهامات علیه ترامپ با محکوم‌شدن به حبس تا ۴ سال قابل مجازات است.

 رئیس‌جمهور سابق آمریکا بعد از آزادشدن از زندان به قید وثیقه گفت: «چیزی که امروز شاهد آن هستیم دخالت در روند انتخابات است.»

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه