استاندار گیلان خبر داد؛

کاهش تولید خاویار گیلان از ۳۰۰ تن به ۳ تن در سال / مشکلات چوکا و صنایع چوب اسالم مربوط به ۳ دهه گذشته است

استاندار گیلان گفت: با وجود اینکه در این دولت به کارخانه‌های چوکا و صنایع چوب اسالم کمک بسیاری شده است اما مشکلات این کارخانه‌ها به بیش از سه دهه بر می‌گردد.

کاهش تولید خاویار گیلان از ۳۰۰ تن به ۳ تن در سال / مشکلات چوکا و صنایع چوب اسالم مربوط به ۳ دهه گذشته است

به گزارش خبرنگار هشت دی از رشت، محمد علی نجفی صبح امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های توسعه اشتغال و تولید استان گیلان که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در سالن اجتماعات غدیر استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت: بیشتر مشکل اشتغال در خصوص فارغ التحصیلان دانشگاههاست.

وی با اشاره به اینکه مردم در بحث اشتغال از دولت انتظارات بیشتری دارند افزود: تامین تسهیلات، راهبری واحدهای تولیدی، بسیج نیروها در استفاده از کالا و خدمات ایرانی و کاهش سود بانکی از مواردی است که اهتمام تمام بخش ها را می‌طلبد.

استاندار گیلان با تاکید بر طرح های نوسازی و توسعه شرکت هایی مانند چوکا و صنایع چوب اسالم گفت: با وجود اینکه در این دولت به این کارخانه‌ها کمک بسیاری شده است اما مشکلات این کارخانه‌ها به بیش از سه دهه بر می‌گردد و اما رفع مشکلات آنها نیاز به طرح نوسازی و توسعه دارد.

وی با اشاره به واگذاری شرکت ایران پوپلین به بخش خصوصی اظهار کرد: گیلان ‌خاطره خوبی در واگذاری این‌گونه کارخانه جات نداشته است.

استاندار گیلان با اشاره به لزوم توجه به تخصیص تسهیلات لازم از سوی دولت برای تکمیل برخی پروژه های گردشگری استان افزود: از دولت تقاضا داریم تسهیلات مورد نیاز با نرخ بهره قابل قبول برای تکمیل بخش‌های گردشگردی و شیلاتی را در اختیار استان‌ قرار دهد.

نجفی با اشاره به کاهش نرخ تولید خاویار در استان گفت: متاسفانه تولید از ۳۰۰ تن به ۳ تن کاهش یافته است، با این وجود ما در بخش تولید خاویار عزم جدی داریم.

وی خواستار ازدیاد اختیارات بانک های استان شد و خاطر نشان کرد: مدیران برخی بانک ها مخصوصا ملت در حد یک مدیر درجه دو یا سه تهران هم اختیار عمل ندارند.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به اشتعال روستاییان گفت: توجه به اشتغال روستاییان و رفع مشکلات در بهره وری از تسهیلات بانکی باید مورد نظر قرار گیرد امروز یکی از مشکلات این است که بسیاری از بانک ها سند روستایی را نمی پذیرند.

نجفی خطاب به رئیس سازمان برنامه ریزی کشور اظهار کرد: می‌خواهیم پرداخت مطالبات پیمانکاران پروژه های ملی و استانی سریعتر به دولت ابلاغ شود، تخصیص سه ماهه اول طرح‌های عمرانی می‌تواند در کاهش بیکاری استان بسیار موثر باشد.

وی با بیان اینکه بحث پسماند استان نیازمند یک نگاه ملی است گفت: پسماند رودخانه های زرجوب و گوهر رود موحب آلودگی هرچه بیشتر تالاب انزلی می‌شود و با امکانات استانی نمی توان چنین موضوع بزرگ ‌ملی را حل کرد.

استاندار گیلان افزود: بابد به این مقوله نگاه ملی صورت گیرد، بحث گردشگری و استفاده از اقتصاد دریا محور نیز از مواردی است که گیلان در این بخش اقدامات خوبی انجام داده است اما هنوز کمک ملی در این بخش نگرفته ایم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه