نماینده تالش بزرگ در گفتگو با 8دی خبر داد:

اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار از سوی رهبری برای آب شرب روستائیان / شبکه آبرسانی گیلان فرسوده است

نماینده تالش بزرگ در مجلس شورای اسلامی گفت: شبکه آبرسانی در گیلان فرسوده است و پاسخگوی مصرف جمعیت فعلی استان نیست.

اختصاص ۵۰۰ میلیون دلار از سوی رهبری برای آب شرب روستائیان / شبکه آبرسانی گیلان فرسوده است

محمود شکری در گفتگو با خبرنگار ۸دی با اشاره به مشکلات حوزه آب و فاضلاب در حوزه های شهر و روستا اظهار داشت: آن زمانی که مدیریت آب در دست جهاد سازندگی بود شرایط بهتری را در کشور داشتیم.
وی با بیان اینکه شبکه آبرسانی پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان نیست، افزود: با افزایش جمعیت و فرسودگی شبکه لوله کشی آب، ظرفیت آبرسانی به مصرف کنندگان جوابگو نیست.
نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال های دور منابع و امکانات وجود نداشت و و دولت نتوانست همچون برق رسانی به مردم خدمت کنند، گفت: با تشکیل سازمان آب و فاضلاب روستایی در سال ۷۴ و جدایی از جهاد تقریبا تا حدودی کار پیش رفت اما در استان گیلان ما در پیشرفت امور آب روستایی ما عقب مانده ایم.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه در چند سال اخیر سرعت آب رسانی رشد کمی یافته و کیفیت آب رسانی مناسب نبوده است، اظهار کرد: بسیاری از روستاها اصلا لوله کشی آب روستایی ندارند اما در گزارش ها مشاهده می شود که در آن روستا آب روستایی وجود دارد.
عضو مجمع نمایندگان گیلان نارضایتی های موجود در مسئله آب را مربوط به سوء مدیریت ها دانست و گفت: تاکنون در آب روستایی مدیریت منسجمی نداشتیم اما تغییراتی که اخیرا شاهد آن در استان بوده ایم، امیدوار کننده است.
شکری ضمن تقدیر از مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان، خاطرنشان کرد: مدیر فعلی آب و فاضلاب روستایی گیلان، پای کار، با تدبیر و با برنامه است و امیدواریم طی چند سال آینده وضعیت آب رسانی در روستاهای ما بسیار امیدوار کننده باشد.
وی با اشاره به مساعدت رهبر معظم انقلاب مبنی بر تخصیص اعتبار برای تامین آب روستائیان، گفت: با اعتباری که از مقام معظم رهبری به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار برای آب شرب روستایی یک فرصت بسیار مناسب در حوزه آب رسانی است و کمک می کند تا ما در قسمت هایی شاهد پیشرفت باشیم.
نماینده مردم تالش بزرگ در خانه ملت با تاکید بر تلاش های بیشتر جهت آب رسانی به مردم استان در دور دست ها، افزود: باید اصلاح شبکه و در نقاطی که اصلا شبکه لوله کشی آب وجود ندارد، شبکه ایجاد شود و در قالب سایت هایی که به صورت مجتمع فعالت می کنند آب شرب مصرفی خانوار های روستایی را فراهم کنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اذعان به اینکه در حوزه آب شهری نیز مشکلاتی وجود دارد که باید توجه وافر نسبت به آن صورت گیرد، گفت: ظرفیت شبکه آبرسانی در شهرستان تالش برای تامین آب ۲۰ هزار نفر بود اما در حال حاضر این شبکه برای ۶۰ هزار نفر آب رسانی می کند.
شکری شبکه های انتقال آب در شهر تالش را فرسوده نام برد و گفت: شبکه و لوله های آب رسانی در تالش پاسخگوی مردم نیست در عین حال برای ۴۰ سال پیش است که اصلاح آن ضروری است.
وی با مثمرثمر خواندن طرح آب رسانی به غرب دور گیلان که از آستارا تا صومعه سرا را در برمی گیرد، گفت: تقریبا دو سالی است که اعتباری برای این طرح ها اختصاص پیدا نمیکند علیرغم اینکه مسئولان اعلام می کنند ۹۶ درصد درآمد تحقق یافته است.
نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با مبهم خواندن گزارشات سازمان برنامه و بدجه کشور با پیشرفت فیزیکی پروژه ها، افزود: وقتی ۹۶ درصد اعتبار تخصیص پیدا می کند باید پیشرفت پروژه ها نیز ۹۶ درصدی باشد که طبق بررسی ها این مهم رقم نخورده و ابهاماتی وجود دارد که دیوان محاسابات و نظارت مجلس باید برسی کند که چرا این اعتبار تخصیص پیدا نکرده است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه