عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان در گفتگو با 8دی:

قتل ۵۶ کودک پرواز ۶۵۵ ایران ایر اوج خصومت آمریکا با ایران را نشان داد

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان حقوق بشر را ابزرای برای چپاول‌گری برشمرد و گفت: هدف حمله ناو آمریکا به هواپیمای ایران نا امنی در حریم هوایی کشور بود.

قتل ۵۶ کودک پرواز ۶۵۵ ایران ایر اوج خصومت آمریکا با ایران را نشان داد

محمد دوستار در گفتگو با خبرنگار ۸دی با غیر قابل اعتماد توصیف کردن آمریکا اظهار داشت: خصومت آمریکا با ایران تمامی ندارد و با روش های مختلف این خصومت را به نمایش می گذارد.

وی به حمله ناو آمریکا در خلیج فارس به هواپیمای مسافربری ایران در ۱۲ تیر ۱۳۶۷ اشاره کرد و افزود: هواپیمای مسافربری ایران مورد اصابت دو موشک از ناو آمریکا قرار گرفت و ۲۹۰ سرنشین آن که ۶۶ نفر آن کودک و ۵۲ نفر از آن زن بودند کشته شدند.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان ادعای آمریکایی ها مبنی بر اشتباه محاسباتی در مورد هدف قراردادن هواپیمای ایران را کذب دانست و گفت: در ابتدا ادعا کردند که ما فکر کردیم این هواپیما یک پرنده نظامی است اما این را زمانی می گفتند که مدعی بودند هر پرنده ای در هر کجا بخواهد پرواز کند ما می توانیم شناسایی کنیم.

رئیس اسبق دانشگاه پیام نور گیلان در ادامه اظهار کرد: این ادعا اوج دروغگویی آمریکایی‌ها را نشان می‌دهد و حتی به فردی که فرماندهی عملیات حمله موشکی به هواپیما را داشت، جایزه دادند.

دوستار با اذعان به اینکه آمریکا هنوز از رفتار خصمانه خود در آن حادثه عذرخواهی نکرده است، گفت: هیچ کدام از سازمان های بین المللی نظیر شورای امنیت و سازمان های هوایی بین الملل این حادثه را محکوم نکردند.

وی با انتقاد از اینکه نیروهای حقیقت یاب بین اللملی بابت بررسی های این حادثه تشکیل نشد، افزود: اگر کمیته حقیقت یابی تشکیل می شد حق حتما به نفع جمهوری اسلامی ایران داده می شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه حمله موشکی به هواپیمای ایران اوج کینه و خصومت آمریکا و سردمداران استکبار جهانی نسبت به کشور ما است، تصریح کرد: حمله موشکی بیانگر این است که استکبار جهانی از هر فرصتی که بدست آورد برای حمله و ضربه زدن به ایران استفاده می کند.

دوستار افزود: گرچه ممکن است آمریکا امنیت هوایی ایران را در آن زمان قصد داشت نا امن کند اما قدرت ایران در دفاع از حریم خود را در به دام انداختن ملوان های آمریکایی دیدیدم.

رئیس اسبق دانشگاه پیام نور گیلان با اشاره به اینکه ما قصد انتقام گیری از آمریکا را نداشتیم، بیان کرد: ملوان های آمریکا به آب های ما تجاوز کرده بودند دستگیر شدند و در بعد از آن هم مورد عفو و رافت اسلامی ایران قرار گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه آزاد کردن ملوان های آمریکایی نشان دهنده برخورد اسلامی و منطقی کشور ما بود، گفت: این رفتار ایران در مقایسه با رفتار آمریکایی ها بسیار حائز اهمت است.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان گفت: آزاد سازی ملوان های متخلف و متجاوز آمریکایی از ایران در حالی رقم خورد که کشور آمریکا زمانی هواپیمای جمهوری اسلامی ایران رو که سرنشینانی از کشور های دیگر نیز داشت مورد هدف و تجاوز قرار داد.

دوستار همچنین به فرمان ضد ایرانی ترامپ مبنی بر منع سفر ایرانیان به کشورش اشاره کرد و گفت: اکنون هم دولت جدید آمریکا منع سفر اتباع ۶ کشور جهان به خاک آمریکا را صادر کرده که این هم اقدامی فاشیسمی نوین در عملکرد دولتمردان مدعی دموکراسی است.

وی با بیان اینکه آمریکا خود را مهد رعایت حقوق بشر می داند در حالی که هواپیمای مسافربری ما که اکثریت آن را کودکان تشکیل می دهند را مورد اصابت خود قرار می دهد، افزود: آمریکا به رژیم اشغالگر قدس کمک مالی می نماید و این را حمایت از حقوق بشر قلمداد می کند.

رئیس اسبق دانشگاه پیام نور رفتار دولت عربستان را در حقوق بشر مورد انتقاد خود قرار داد و گفت: دولت سعودی در بحث مربوط به زنان و شیعیان بیشترین زور را می کند اما بعنوان دولتی که پایمال کننده حقوق بشر است پاداش نیز می گیرد.

دوستار گفت: حمایت از حقوق های بشری پوچ و بی اساس امریکایی ابزاری برای چپاول گری و گرفتن منافع و منابع کشورهای دیگر است.

وی با تاکید بر اینکه ایران بیشترین کرامت را نسبت به حقوق بشر می کند، افزود: ما معتقد هستیم که پیامبر ما مبعوث شده تا اخلاق اسلامی را اجراکند و ما تمام مسائل حاکم در کشور را تلاش می کنیم تا بر اخلاق اسلامی بچینیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با تاکید بر اینکه حمله آمریکا به هواپیمایی ایران نشان دهنده اوج خصومت و دغل بازی آمریکا برای ضربه زدن به نظام اسلامی و مردم ما است، افزود: دشمن همیشه دشمن است و هیچگاه دوست نمی شود و اگر زمانی راضی به دوست شدن باشد به کشور ما خیانت می کند و ضربه می زند.

شهدای پرواز ۶۵۵ ایران ایر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه