دفاع جالب نجفی از توافق هسته ای؛

استاندارگیلان جمع‌آوری زباله را از دست‌آوردهای برجام برشمرد/ با قاطعیت می‌گویم تحریم‌های هسته ای لغوشده!

استاندار گیلان گفت: پس از برجام جمع آوری زباله و تفکیک زباله از مبدا با استفاده از تکنولوژی روز دنیا در دستور کار قرار گرفت.

استاندارگیلان جمع‌آوری زباله را از دست‌آوردهای برجام برشمرد/ با قاطعیت می‌گویم تحریم‌های هسته ای لغوشده!

به گزارش ۸دی، به نقل از تسنیم، محمدعلی نجفی ظهر امروز در مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر در سالن غدیر استانداری گیلان اظهار داشت: در خصوص مسائل زیست محیطی و حل مشکلات پسماند اقدامات زیادی در استان گیلان انجام شده است ولی راضی کننده نیست.

استاندار گیلان با بیان اینکه در چهار سال قبل تفکیک زباله از مبدا در بسیاری از شهرهای گیلان وجود نداشت بیان کرد: پس از برجام جمع آوری زباله و تفکیک زباله از مبدا با استفاده از تکنولوژی روز دنیا در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به‌طور مداوم بر مسئله اقتصاد مقاومتی و اشتغال تاکید می‌کنند افزود: همواره سعی کردیم در کنار کارآفرینان باشیم و مباحث اقتصاد دریامحور و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان از مواردی بود که در سه سال گذشته به‌طور جدی در گیلان به آن پرداخته شد.

 

نجفی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری گیلان سه سال قبل ۱۵.۶ درصد بود عنوان کرد: سال ۹۲ استان گیلان دومین استان بیکار کشور بود ولی امروز در بین ۱۰ استان اشتغالزای کشور قرار دارد و بیست و دومین استان بیکار کشور محسوب می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تاکید کرد: اعلام آمار بیکاری بر حسب اعلام آمار مرکز آمار ایران است ولی برخی می‌خواهند مردم را گمراه کنند و امید را از مردم بگیرند.

نجفی با بیان اینکه در بدو ورود به گیلان تاکید کردیم که استان گیلان باید در بین ۵ استان برتر کشور قرار بگیرد خاطرنشان کرد: در بیمه سلامت جزء استان‌های اول هستیم و در جذب تسهیلات و اعتبارات نیز سومین استان کشور محسوب می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه “عده‌ای می‌گویند چرا صنایع پوشش تعطیل است” اظهار داشت: صنایع پوشش را شماها تعطیل کردید و زمین آن را ۷ الی ۸ سال گذشته فروختید و من باید سئوال کنم چرا پوشش و شرکت‌هایی نظیر آن تعطیل شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه فضای کسب و کار گیلان در دولت یازدهم همواره در کشور اول بوده است بیان داشت: در دولت یازدهم تحول اساسی در گیلان و ایران رخ داده و دولت در سه سال گذشته با ایجاد ۲ میلیون شغل گام محکمی برداشته است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطرنشان کرد: کارآفرینان نقش مهمی در اشتغال‌زایی و رفع بیکاری ایفا می‌کنند و ما هم تلاش می‌کنیم وام و تسهیلات ارزان برای آنان فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی نمی‌خواهند ببینند که تحریم‌ها برداشته شده است بیان داشت: با قاطعیت می‌گویم تحریم‌های مربوط به انرژی هسته‌ای لغو شده و تحریم‌های حقوق بشری مربوط به سال‌های ۶۰ باقی مانده است که ارتباطی به انرژی هسته‌ای ندارد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
دوستان خیلی سعی کردند طرفداران کاندیداهای مخالف مدعیان اعتدال و اصلاح را در گروه مخالفین برجام دسته بندی کنند اما موفق نشدند لذا حتی استفاده مفید از زباله و احتمالا در آینده بهره برداری از آفتابه را هم به برجام ربط می دهند
در حاشیه