عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد:

وزیر آموزش و پرورش باید در مورد اجرای سند ۲۰۳۰ پاسخگو باشد/ عدم تدریس دین از محورهای سند است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش باید در مورد اجرای سند ۲۰۳۰ پاسخگو باشد.

وزیر آموزش و پرورش باید در مورد اجرای سند ۲۰۳۰ پاسخگو باشد/ عدم تدریس دین از محورهای سند است

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی نژاد در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران» در مورد قرارداد ۲۰۳۰یونسکو، اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش زمانی که به مجلس شورای اسلامی معرفی شد یکی از برنامه هایش اجرای قرارداد ۲۰۳۰بود.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: سند ۲۰۳۰ یونسکو یک قرارداد بین المللی است تحت این عنوان که واحدهای فرهنگی را باید در راستای یکسان سازی تفکر و آموزش انجام شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه یکی از محور های این قرارداد عدم تدریس دین در فضاهای آموزشی است، اضافه کرد: در پی اجرای این قرارداد دیگر نمی توان در فضاهای اعتقادی ورود کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به مخالفت با اجرای سند ۲۰۳۰، طرح تحول نظام آموزش کشور را یک سند جامع و کامل برشمرد و تصریح کرد: این طرح در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است.

کوچکی نژاد با تأکید بر الزام دولت در برنامه ششم در بخش آموزش و پرورش بر اجرای طرح تحول نظام آموزش، اضافه کرد: دولت مکلف به اجرای این مصوبه است.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی اجرای سند ۲۰۳۰را تخلف قانونی آشکار وزارت آموزش و پرورش برشمرد و با برحق خواندن دغدغه مقام معظم رهبری پیرامون اجرای بی سرو صدای آن،  اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش باید در مورد اجرای این سند پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه