عضو هیات علمی گروه مکانیک دانشگاه گیلان:

عدم پرتاب ماهواره شریف ست به خاطر تشر آمریکایی ها باعث شرمساری و خجالت مسئولین است

عضو هیات علمی دانشگاه گیلان عدم پرتاب ماهواره شریف ست توسط دولت به خاطر تشر آمریکایی ها را مایه شرمساری دانست.

عدم پرتاب ماهواره شریف ست به خاطر تشر آمریکایی ها باعث شرمساری و خجالت مسئولین است

به گزارش ۸دی، سید روح الله کاظمی، عضو هیات علمی گروه مکانیک دانشگاه گیلان در گفتگو با روشن خبر، در مورد وضعیت ایران در حوزه ماهواره ها گفت: به طور کلی تا جایی که  اطلاع دارم، وضعیت پروژه های تحقیقاتی و نظامی در دوران دولت فعلی اصلا رضایتبخش نبوده است. به طوری که حتی برخی از قراردادهایی که پیش از این نیز بسته شده، متوقف شده و دچار رکود یا تعطیلی شده اند.

وی تصریح کرد: آنچه باعث تاسف است، وجود رکود و توقف در پیشرفت علمی، علیرغم توانایی و استعداد محققین ایرانی است و این ممکن است، منجر به از بین رفتن امید و انگیزه در نزد این قشر فرهیخته کشور شود.

کاظمی که خود دکترای هوافضایش را از دانشگاه صنعتی شریف اخذ کرده است در مورد عدم پرتاب ماهواره شریف ست توسط دولت به خاطر تشر آمریکایی ها، گفت: چنانچه خدای نکرده موضوع به این شکل صحت داشته باشد، مایه شرمساری و خجالت مسئولین است و به هیچ وجه با روحیه عزت و خودباوری که از امام راحل و رهبری عزیز آموخته ایم؛ همخوانی ندارد.

عضو هیات علمی دانشگاه گیلان در پایان گفت: در حال حاضر امیدی در قشر نخبه و دانشگاهی کشور ایجاد شده که با تغییر در راس اجرایی کشور فضای تحقیق و پژوهش مجددا رونق گرفته و عقب ماندگی های این چهارسال در عرصه های مختلف پژوهشی جبران گردد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه