بعد از تجمع مخالفان دولت الهام علی اف صورت گرفت؛

تلاش های رسمی برای وابسته نشان دادن دینداران آذری به ایران

احزاب و رسانه های وابسته به حاکمیت باکو با هدف وابسته معرفی کردن دینداران آذری به ایران دست به کار شده اند.

تلاش های رسمی برای وابسته نشان دادن دینداران آذری به ایران

به گزارش ۸دی، پارس تو دی در همین ارتباط به نقل از پایگاه اینترنتی “اولکه” جمهوری آذربایجان گزارش داد یک فعال حزبی طرفدار حاکمیت، حضور دینداران شیعه در تجمع اعتراض آمیز ائتلاف “شورای ملی” مخالفان دولت الهام علی اف در روز شنبه گذشته را، به جمهوری اسلامی ایران منتسب کرده است.

بنابر این گزارش، “نیام الدین اردوخانلی” معاون حزب موسوم به “جبهه خلق آذربایجان یکپارچه” ضمن اهانت به ایران، ادعا کرد: با نگاه به تصاویر تجمع روز هشتم آوریل، می توان مشارکت طرفداران رژیم ایران را مشاهده کرد؛ “ایران پرست ها” چنان نیروهایی هستند که اگر اجازه و رضایتی از ایران برای حضور آنها در تظاهرات “علی کریملی” رهبر حزب جبهه خلق جمهوری آذربایجان وجود نداشت، در آن تجمع شرکت نمی کردند.

اهانت و اتهام معاون حزب جبهه خلق آذربایجان یکپارچه به ایران و همچنین دینداران جمهوری آذربایجان مغایر با واقعیت ها و صرفا” به منظور تخریب وجهه ایران دراین کشور و معرفی نادرست دینداران شمال ارس است.

در واقع به دلیل وجود فضای بسته سیاسی در جمهوری آذربایجان، مخالفان دولت الهام علی اف به هر بهانه ای لب به اعتراض علیه حاکمیت باکو می گشایند.

پیش از این نیز، مخالفان دولت باکو چندین مورد اعتراض های مشابه داشته اند. به عنوان مثال، سال گذشته مومنین جمهوری آذربایجان در اعتراض به سیاست های حبس دینداران، چندین تجمع اعتراض آمیز در باکو برگزار کردند. در این تجمعات شماری از اعضای احزاب با تمایل غربگرایانه نیز مشارکت داشتند.

واقعیت آن است که، تنگناها و محدودیت های سیاسی، دینی، فرهنگی و اجتماعی در جمهوری آذربایجان طی چند سال گذشته موجب شده است که مخالفان با هر باور و اعتقادی، با یکدیگر متحد شده و اعتراضات مشترکی را علیه سیاست های حاکم بر کشور تدارک ببینند.

طی چند سال گذشته، پلیس و نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان تلاش زیادی کرده اند تا با ایجاد تفرقه میان مخالفان، اهداف حاکمیت باکو را گام به گام به پیش ببرند. با وجود این، مخالفان دولت الهام علی اف به این نتیجه رسیده اند که، تا با یکدیگر متحد نشوند، نمی توانند با سیاستهای انحصار گرایانه ی علی اف مقابله کنند.

برغم این واقعیت، مقامات آذربایجان همواره نگران این موضوع بوده اند که  اسلامگرایان با “آتئیست ها” در یک صف بایستند وعلیه حاکمیت باکو مبارزه کنند.

ناگفته نماند که، پایگاه اینترنتی “اولکه” ارگان تبلیغاتی “قدرت حسنقلی اف” رئیس حزب موسوم به جبهه خلق یکپارچه و نماینده مجلس ملی است. رئیس این حزب که شاید تعداد حامیانش از تعداد انگشتان دست فراتر نرود همواره با تملق گویی حاکمیت باکو، خواسته های خود را در کشور پیش برده است.

در واقع، این حزب از پایگاه اجتماعی چندانی برخوردار نیست و اساسا” با هدف به خشونت کشاندن اجتماعات ضد دولتی و یا نشان دادن فدا شدن برای حاکمیت باکو، آمادگی خود را اثبات کرده است. وی و معاونانش ، همواره با طرح مسائل ضد ایرانی، تلاش می کنند خود را متحد آمریکا و اسرائیل نشان دهند. این در حالی است که، قدرت حسنقلی اف و دوستانش از قدرت های واقعی غافل شده اند و با طرح اتهام های بی اساس علیه ایران، پیشاپیش به جنگ یکجانبه با ایران می روند.

در این شرایط، حاکمیت باکو و حامیانش ضمن تلاش برای متهم ساختن احزاب مخالف و اسلامگرایان جمهوری آذربایجان، به تخریب وجهه ایران نیز ادامه می دهند تا در روزها یا ماه های آتی بتوانند دینداران بیشتری را به اتهام جاسوسی دروغین برای ایران محاکمه و زندانی کنند. اما این بار بعید است که بتوانند خواسته های ناحق خود را علیه دینداران و احزاب مخالف محقق سازند

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه