مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ خبر داد:

رشد ۱۳۳ درصدی ترانزیت ریلی از طریق پایانه آستارا

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ میزان ترانزیت ریلی از طریق پایانه آستارا را ۸۸ هزار و ۱۵۶ تن عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به پارسال ۱۳۳ درصد رشدیافته است.

رشد ۱۳۳ درصدی ترانزیت ریلی از طریق پایانه آستارا

به گزارش هشت‌دی غلامحسین ولدی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه با اعلام خبر از افزایش ۶۳ درصدی مبادلات ریلی کالا اعم از صادرات، واردات و ترانزیت از طریق پایانه مرزی آستارا با جمهوری آذربایجان از ابتدای امسال اظهار کرد: طی این مدت در مجموع ۲۲۵ هزار و ۹۸۲ تن کالا از طریق پایانه ریلی آستارا با جمهوری آذربایجان مبادله شد.

وی افزود: در مدت مشابه سال قبل از پایانه آستارا ۱۳۸ هزار و ۵۳۰ تن کالای مبادله شده بود.

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ میزان ترانزیت ریلی از طریق پایانه آستارا را ۸۸ هزار و ۱۵۶ تن عنوان و بیان کرد: این میزان نسبت به ۳۷ هزار و ۸۹۳ تن ترانزیت پارسال ۱۳۳ درصد رشدیافته است.

به گفته ولدی، عمده کالاهای ترانزیتی آرد، ارزن، جو، گندم، مواد شیمیایی، سنگ روی، خاک صنعتی و چوب و الوار بوده است.

وی میزان صادرات ریلی کالا به جمهوری آذربایجان را هم ۶۸ هزار و ۳۷۱ تن عنوان و اضافه کرد: این میزان نسبت به ۶۸ هزار و ۲۱۷ تن در سال قبل تفاوت محسوسی نداشته است و عموماً شامل؛ مرکبات، انواع میوه، سیمان، مواد شیمیایی، نمک طعام، و کانتینر بوده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ حجم کالاهای وارداتی از آذربایجان را هم در این مدت ۶۹ هزار و ۴۵۵ تن کالا عنوان کرد که نسبت به ۳۲ هزار و ۴۲۰ تن کالای وارداتی سال قبل در این زمان ۱۱۴ درصد رشدیافته و عموماً شامل انواع چوب، الوار، ذرت، عدس و غیره است.

انتهای خبر/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه