پژوهشگر و محقق اقتصادی در گفتگو با 8دی:

شرط بقای شاغلان ایرانی استفاده از کالای داخلی است/ شعار سال یک مبحث علمی و قابل دفاع است

پژوهشگر اقتصادی و محقق دانشگاه گفت: شرط بقای شاغلان و کارگران ایران اصلاح الگوی مصرف و استفاده از کالای ایرانی است.

شرط بقای شاغلان ایرانی استفاده از کالای داخلی است/ شعار سال یک مبحث علمی و قابل دفاع است

غلامرضا خانکشی پور در گفتگو با خبرنگار ۸دی با تأکید بر تبیین شرایط رونق اقتصادی برای جامعه، اظهار داشت: شرایط رونق شرایطی است که سرمایه گذاری ایجاد شود، سرمایه گذار سرمایه گذاری کند، تولید اتفاق بیافتد، اشتغال ایجاد شود و درامدی ایجاد شود که خودش ادامه دهنده تولید کشور شود.

وی با بیان اینکه وقتی محصولات به فروش برسد اسمش را می توان رونق گذاشت، افزود: وقتی محصولات تولید شده به فروش نرفت و به دست مصرف کننده نرسید نشان می دهد که در کشور رکود وجود دارد.

محقق و پژوهشگر اقتصادی توجه به تولید داخل را مهم ارزیابی کرد و گفت: در شرایط رکودی تنها شرط موجود برای ایجاد رونق اقتصادی تولید نیست بلکه باید به تولید داخل اهتمام ویژه داشت.

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی با تاکید بر ادامه فعالیت تولید کنندگان، اظهار کرد: تولیدکننده داخلی باید به ادامه تولیدات خود بپردازد و در نتیجه آن درآمدی کسب شود که مجددا درآمد حاصله برای تولید مصرف نشود.

خانکشی پور به ضرورت الگوی مصرف و فرهنگ استفاده از کالای ایرانی تاکید داشت و متذکر شد: اگر قرار است رونق اقتصادی به وجود آید باید شاغل ایرانی فرهنگ و الگوی مصرفش، خرید کالای ایرانی باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در چنین شرایطی کالای ایرانی به فروش می رود و رونق اقتصادی ایجاد می شود، بیان داشت: اقتصاد مقاومتی می تواند اقتصاد کشور را چه در شرایط بحرانی و چه در شرایط غیر تحریمی مقاوم کند.

استاد دانشگاه و محقق اقتصادی به لزوم ایجاد اشتغال همزمان با تولید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره و تاکید کرد: شاغلان ایرانی باید بدانند که رمز ادامه اشتغالشان، ادامه تولید است و رمز ادامه، تولید رونق اقتصادی و شرط رونق اقتصادی، مصرف کالای داخلی است.

خانکشی پور با بیان این نکته که شعار سال یک مبحث کاملا علمی و قابل دفاع است که باید اجرایی شود، گفت: در میان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال یک پیوستگی کاملا معنی دار وجود دارد که کاملا علمی و قابل دفاع است و همه باید شعار سال را بالای سر خود بگذارند و در سال جاری واقعا دغدغه رهبری را تبیین و اجرایی کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه