کارشناس اقتصادی در گفتگو با ۸دی:

تنها هدف دشمن در اغتشاشات اخیر ایجاد خلل اقتصادی است/ روند نظام بانکی و عدم بهره وری پاشنه آشیل اقتصاد کشور

استاد دانشگاه و کارشناس اقتصادی، گفت: دشمنان ایران در پی اغتشاشات اخیر صرفاً به دنبال بالابردن هزینه‌ها و ایجاد خلل اقتصادی در کشور بودند.

تنها هدف دشمن در اغتشاشات اخیر ایجاد خلل اقتصادی است/ روند نظام بانکی و عدم بهره وری پاشنه آشیل اقتصاد کشور

“غلامرضا خانکشی پور” استاد دانشگاه و کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار هشت دی با اشاره به اهداف دشمن در حوادث اخیر در رابطه با اقتصاد کشور گفت: دشمنان نظام در پی اغتشاشات اخیر صرفاً به دنبال بالا بردن هزینه ها و خسارات اقتصادی در کشور بودند و خودشان هم می دانستند که با این اغتشاشات نمی توانند خدشه ای به نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد کنند لذا با این اقدامات درصدد کند کردن چرخه اقتصاد کشور هستند.

وی به عدم همراهی مردم با اغتشاشگران در کف خیابان اشاره کرد و گفت: دشمن نسبت به این مسئله کاملاً آگاه بود و تنها به دنبال ایجاد خلل در حوزه اقتصادی کشور بود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در طول انقلاب هرگاه به آرمان های امام نزدیک شدیم و دولت، زاویه نظام اجرایی را با این آرمان های مقدس انقلاب کاهش داد شاهد نگرانی ضد انقلاب بودیم که مبادا ایران در کسب موفقیت ها در حوزه های مختلف و رضایت مردم در جایگاه الگویی در جهان قرار بگیرد لذا برای ایجاد افتراق تلاش می کنند اما در کلیت دچار شکست شدند.

نظام بانکی با عدم تولید محوری آسیب زاست

این کارشناس اقتصادی بر اهمیت “نظام بانکی” به عنوان پاشنه آشیل کشور تاکید کرد و گفت: نظام بانکی با عدم تولید محوری و عدم حرکت نقدینگی به سمت و سوی تولید آسیب زاست، سیستم اقتصادی در حوزه بانکی باید به گونه ای باشد که فعالیت های غیر تولیدی پرهزینه باشد و این هزینه به اندازه ای زیاد باشد تا اولویت صاحبان سرمایه، مسئله تولید باشد که به صورت ساختاری این اتفاق باید رخ دهد.

از “بهره وری اقتصادی غفلت شده است

وی با بیان اینکه از مسئله “بهره وری” غفلت شده است، اظهار کرد: باید به طور ویژه به این حوزه پرداخته شود و بسیاری از اتفاقات کشور در حوزه تولید که شاهد افزایش قیمت ها ناشی از هزینه تولید هستیم مربوط به بهره وری است.

خانکشی پور ادامه داد: بهره وری یعنی برنامه صحیح برای پیشرفت و اجرای درست برنامه ها توسط کارگزاران مسلط در جهت تغییر روش های گذشته و ایجاد طرح نو و اجرای درست.

اجرای برنامه های صحیح نیازمند شفافیت آمار و اطلاعات درست است

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه برنامه های صحیح نیازمند شفافیت آمار و اطلاعات درست است گفت: باید بپذیریم که شیوه های گذشته کارآمد نبود و باید تغییر کند، این باور تغییر در اثربخشی به عنوان پاشنه آشیل اقتصاد کشور است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه