عضو هیئت علمی دانشگاه در گفتگو با 8دی:

مشکلات اقتصادی زیبنده نظام اسلامی نیست/ صف تعطیل کارگاهها و بنگاهها اقتصادی کشور هر روز رو به افزایش است

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان گفت: وجود مشکلات و فساد اقتصادی در جامعه از محبوبیت و اعتماد مردم نسبت به دولت می کاهد.

مشکلات اقتصادی زیبنده نظام اسلامی نیست/ صف تعطیل کارگاهها و بنگاهها اقتصادی کشور هر روز رو به افزایش است

محمد دوستار در گفتگو با خبرنگار ۸دی بحث های اقتصادی را در همه جوامع برشمرد و اظهار داشت: شرایطی اقتصادی که در کشور ما حاکم است، یک شرایط ایده آل نیست.

وی با بیان اینکه جامعه ما با مشکلات متعدد دست به گریبان است افزود: وجود شمار بسیاری از بیکاران در جامعه نشان می دهد که مشکلات عدیده در حوزه اقتصادی کشور وجود دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه بسیاری از بنگاه های اقتصادی به تعطیلی کشانده شده اند، گفت: صف تعطیلی کارگاه ها و بنگاه های اقتصادی دولت روز به روز در حال افزایش است.

استاد دانشگاه با اعلام اینکه نرخ رکود بالایی در کشور اکنون به صورت واقعی وجود دارد، اظهار کرد: فاصله طبقاتی ما نیز بسیار افزایش پیدا کرده که همه ی این موارد مستلزم مدیریتی جهادی است.

رئیس اسبق دانشگاه پیام نور گیلان با بیان اینکه وجود مشکلات عدیده و فراوان در حوزه اقتصاد زیبنده یک نظام اسلامی نیست، گفت: بخاطر وجود مشکلات است که رهبر معظم انقلاب چندین سال پیاپی شعار سال را به نام های اقتصاد و تولید و اشتغال نامگذاری و مزین می کنند.

دوستار، توان اقتصادی را اساس اقتدار نظام برشمرد و افزود: تقویت بنیه اقتصادی کشور در واقع تقویت و اقتدار یک نظام است و زمینه‌ی حضور مقتدرانه یک کشور در عرصه‌های بین المللی و در مذاکرات دو جانبه و چندجانبه را می تواند رقم بزند.

وی با اشاره به اینکه فساد اقتصادی مردم را به دولت بدبین می کند، افزود: وجود فساد در سیستم اقتصادی مردم را نسبت به دولت بدبین و آن اعتمادی که مردم به دولت دارند را خدشه دار می کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان با بیان اینکه اگر اعتماد مردم به دولت سست شود دولت محبوبیت خود را از دست می دهد، ادامه داد: وجود فساد اقتصادی در دولت تبعات فساد اجتماعی را بهمراه خواهد داشت و به فرهنگ یک کشور صدمه وارد می کند.

استاد دانشگاه وجود مشکلات را راهی باری نفوذ دشمن به کشور دانست و اظهار کرد: معضلات و مسائل موجود در جامعه زمینه سوء استفاده دشمن از نیروهای کشور بخصوص جوانان را فراهم می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه